×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کشت و صنعت مغان در چارچوب پروژه فساد بلعیده شده است

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: مردم مغان انتظار دارند شرکت کشت و صنعت مغان که در چارچوب پروژه فساد بلعیده شده به صاحبان اصلی آن برگردانده شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان  به نقل از خانه ملت، شکور پورحسین شقلان در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: مسئله واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و اقدامات سازمان خصوصی‌سازی نیازمند بازنگری جدی و اقدام اساسی از طرف دولت است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین این مسئله نیازمند تنویر افکار عمومی است در این بین لازم است نهادهای نظارتی نیز نتیجه بررسی‌های خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی ادامه داد: همچنین از سران سه قوه درخواست می‌کنم که با برگزاری یک جلسه مشترک و اخذ گزارش بی‌طرفانه نهادهای نظارتی به یک مفاهمه و تصمیم مشترک برسند.

شرکت کشت و صنعت مغان به صاحبان اصلی آن برگردانده شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته رئیس دستگاه قضایی اقدامات خوبی در مبارزه با فساد و احقاق و احیای حق و عدالت انجام داده است؛ مردم مغان انتظار دارند که شرکت کشت و صنعت مغان که در چارچوب پروژه فساد بلعیده شده به صاحبان اصلی آن برگردانده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه سد خداآفرین در این منطقه خطاب به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، افزود: طراحی تمامی این پروژه بر مبنای ۶۳ هزار هکتار زمین بوده و بودجه و امکانات نیز بر این اساس دریافت شده اما چه شده که سطح پروژه به ۳۶ هزار هکتار تقلیل پیدا کرده است.

زمین‌های آباء و اجدادی عشایر را به خودشان برگردانید

پورحسین شقلان با اشاره به اینکه نگاه دولت به نقاط مرزی مغان نباید انتفاعی باشد، گفت: عشایر حافظ امنیت و استقلال کشور هستند و نمی‌توان زمین‌های آباء و اجدادی عشایر را در قالب شرکت دولتی یا عنوان‌های دیگری با تنگ نظری تصاحب و عشایر را محروم کرد و آنگاه از آنها تقاضای جانفشانی برای حفظ مرز را طلب کرد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عشایر اگر مجبور به کوچ شوند مرزها خالی از سکنه می‌شود از این رو برای چندمین بار تقاضا می‌کنم سهم عشایر را به خودشان برگردانید.

وی در خصوص مسئله جاده های مواصلاتی، ادامه داد: اگر جان مردم برای دولت ارزش داشته باشد، دولت باید بفهمد که بیشترین کشته ها مربوط به تصادفات جاده ای شهرستان ها است. جاده بیله سوار-اردبیل در سال جان صدها نفر را می گیرد از این رو دولت چه زمانی می خواهد برای رفع این مشکل اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر بهداشت، تصریح کرد: درخواست می شود نسبت به تجهیز کامل بیمارستان امام (ره) پارس آباد و صدور مجوز جذب نیروی انسانی آن را دستور عاجل دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: از وزارت کشور و هیات دولت از سوی مردم اصلاندوز به دلیل ارتقاء سطح شهری قدردانی می کنم و همچنین درخواست می شود دستور ارتقاء سطح ادارات شهرستان را صادر کنند.

پورحسین شقلان ضمن گلایه از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت، گفت: عدم تحرک این دو وزارتخانه‌ برای بسترسازی فروش مازاد محصولات تولیدی کشاورزان در کشورهای همسایه و همجوار موجب شده کشاروزان مغان از لحاظ مالی متضرر شوند که برای سطح تولید سال آینده نیز تاثیر منفی خواهد داشت لذا اکیدا توصیه می‌کنم که با تشکیل کارگروهی مشترک الگوی زیر سطح کشت را به صورت هدفمند، تدوین و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد سرمایه‌گذاری در منطقه پارس آباد و بیله سوار پایین و نرخ رشد بیکاری بالاست. بر این اساس جوانان مغان در سایه بیکاری دچار یأس، ناامیدی و افسردگی شدند که دولت باید در این مورد فکری اساسی کند.

منبع خبر :
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false