×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برداشت پنبه در ۲ هزار هکتار از مزارع شهرستان اصلاندوز آغاز شد

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: امسال ۲ هزار هکتار از اراضی آبی اصلاندوز به کشت پنبه اختصاص یافته و پیش بینی می شود  ۱۰هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، سید عباس مینایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت پنبه که از آن به عنوان «طلای سفید» یاد می‌شود از اواسط مهرماه آغاز شده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال به طور میانگین از هر ۲هزار هکتار  از مزارع شهرستان اصلاندوز مغان حدود ۱۰ هزار تن پنبه برداشت شود.

وی از احیای کارخانه پنبه شهرستان خبر داد و افزود: این کارخانه قبلا راکد و امکانات و تجهیزات آن نیز به فروش رفته بود که با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری دوباره احیا شد و به چرخه رونق تولید بازگشت.

فرماندار شهرستان اصلاندوز  با بیان اینکه این کارخانه به صورت تمام‌ وقت پنبه کشاورزان را خریداری می‌کند، تصریح کرد: نسبت به سال گذشته امسال پنبه دو برابر کشت شده که نویدبخش رشد و توسعه کشاورزی شهرستان است.

وی با بیان اینکه محصول پنبه شهرستان در سطح کشور نمونه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است، اذعان کرد: با توجه به احیای مجدد کارخانه پنبه، این محصول امسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود کشاورزان نسبت به کشت این محصول در سال‌های آینده  رغبت بیشتری داشته باشند.

 

برداشت پنبه

 

با احیای کارخانه پنبه پاک کنی راکد در شهرستان اصلاندوز شاهد افزایش صددرصدی کشت محصول استراتژیک پنبه در این منطقه هستیم 

منصوری با اشاره به مشکلات فراوان تحویل محصول پنبـه به کارخانه‌های شهرستان‌های همجوار در سال‌های گذشته بیان کرد:  احیای کارخانه پنبه، رغبت و رضایتمندی کشاورزان را در پی داشته است و بر این اساس، امسال پرباری این محصول را در منطقه  شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کارگران کارخانه پنبـه اصلاندوز از ۸ صبح تا ۱۸ عصر فعالیت می‌کنند، این کارخانه برای اشتغالزایی بیشتر نیز برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن پنبـه در استان اردبیل

یادآوری می‌شود، شهرستان مرزی اصلاندوز مغان بیش از ۱۳ هزار هکتار مزارع آبی دارد که ۲ هزار هکتار آن به محصول پنبـه اختصاص یافته است و امیدواریم با تلاش و پیگیری مستمر مسئولان، شاهد راه‌اندازی سایر کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی که باعث رونق اقتصادی و رشد و شکوفایی شهرستان می‌شود، باشیم.

گفتنی است، اصلاندوز در ۲۰۰ کیلومتری شمال استان اردبیل و در کنار رودخانه ارس واقع شده و هم‌مرز جمهوری آذربایجان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false