×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۱۹ درصد مردم شهرستان برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند

سرپرست فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از واجدین شرایط از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند گفت: حدود ۱۹ درصد افراد نیز تاکنون اقدامی برای اخذ کارت ملی هوشمند نکرده اند.
به گزارش پایگاه خبری مغان، عدالت حاجی پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان پارس آباد اظهار داشت: سوم دیماه سال ۱۲۹۷  سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در ایران بوده و صدور اولین شناسنامه بنام فاطمه ایرانی ثبت شده است.

وی افزود: این سازمان وظیفه ثبت بروز وقایع حیاتی چهارگانه و انتشار آمارهای دقیق جمعیتی از جمله اختصاص کد ملی ۱۰ رقمی برای کلیه  اتباع ایرانی، صدور کارت ملی هوشمند بعنوان کلید  ورود به دولت الکترونیک و تصدیق هویت در فضای مجازی، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و امکان  ارایه هرگونه خدمات بدون مراجعه به محل صدور شناسنامه، صدور شناسنامه مکانیزه  با ضریب  امنیتی بالا از جمله آنها در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:   تغییر نام ۷ هزار نفر با اسامی غیر متعارف در اردبیل

سرپرست فرماندار شهرستان پارس آباد  با بیان اینکه  بیش از ۸۰ هزار  نفر از واجدین شرایط از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند گفت:  حدود ۱۹ درصد  افراد نیز تاکنون اقدامی برای اخذ کارت ملی هوشمند نکرده اند.

وی تصریح کرد : باتوجه به اعلام  سازمان ثبت احوال کشور  از طریق رسانه های رسمی و انقضای  اعتبار کارت های قدیمی  ثبت نام و دریافت کد رهگیری افراد باقیمانده الزامی است چرا که بعد از این دریافت هرگونه خدمات الکتونیکی در دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به آمار ازدواج و طلاق در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸  در شهرستان پارس آباد اشاره کرد ابراز داشت: براین اساس تعداد ۱۱۷۶ مورد ازدواج، تعداد ۳۰۱ مورد طلاق و میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۳ سال بوده و همچنین میانگین  سن طلاق  در مردان     ۳۴ سال و در زنان ۲۹ سال است.

حاجی پور به آمار ولادت و وفات در این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ولادت  ۱۹۴۸ نفر و تعداد وفات نیز ۴۸۶  نفر بوده و درصد فوت نسبت به ولادت ۲۵درصد است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سیر نزولی نشان می دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد در پایان گفت: این آمار بیانگر این است که شهرستان پارس آباد از لحاظ جمعیتی و نرخ رشد جمعیت همچنان بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است اما از لحاظ مهاجرت رتبه اول در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false