×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۵۰ طرح اقتصادی در سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

 معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۵۰ طرح اقتصادی با اشتغال‌زایی چهار هزار و ۳۹۵ نفر در سفر رییس‌جمهوری به این استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، ارژنگ عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:۵۰ طرح اقتصادی در بخش‌های گردشگری ، کشاورزی و صنعت با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی اافزود: از این تعداد ۱۵ طرح با ۲۱۳ نفر اشتغال‌زایی و ۲۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت،۲۷ طرح با چهار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲ هزار و ۱۹۱ نفر اشتغال‌زایی مربوط به بخش کشاورزی ، هشت طرح با ۱۹۱ نفر اشتغال‌زایی و هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال مربوط به گردشگری است.

عزیزی بیان‌کرد: این طرح‌ها در بخش ها و شهرهای مختلف استان بصورت متوازن اجرا شده و تحول بزرگی را در تولید و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی ۵۶ طرح اقتصادی در سفر ریاست جمهوری

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۵۶ طرح و بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی در سفر رییس‌جمهوری افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها با ۲۱۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۹ هزار و ۱۸۷ نفر اشتغال‌زایی در سه بخش کشاورزی،گردشگری و صنعت آغاز خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل از انعقاد چهار تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل در تامین منابع مالی در استان خبر داد و گفت: ۱۲ تفاهم‌نامه برای تامین منابع مالی با بانک‌های عامل منعقد می‌شود که هشت مورد آن آماده امضا شده و چهار مورد آن بصورت نمادین در سفر رییس‌جمهوری به اردبیل منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت و سیاست‌گذاری اصلی این استان مبتنی بر ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای تولیدی است، افزود: تلاش می‌شود با رونق بخشی به امور ضمن احیای واحدهای تولیدی ظرفیت تولید آنها افزایش یافته و طرح‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری برای آنها وجود دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

عزیزی فعال شدن طرح‌های راکد در استان را مورد تاکید قرار داد و بیان‌کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی این واحدها فعال می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یادآور شد و گفت: در این ستاد هم واحدهای تولیدی دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و موانع تولید هم رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشکل واگذاری اراضی عشایر مغان رفع می شود

عزیزی با اشاره به واگذاری ۱۶ هزار هکتار اراضی مورد اختلاف کشت و صنعت به عشایر مغان افزود: سالیان سال عشایر محدوده کشت و صنعت مغان پیگیر واگذاری این اراضی بودند که با پیگیری‌های بعمل آمده،واگذاری این اراضی به عشایر تصویب شد.

وی اضافه‌کرد: ابلاغیه مصوبه رفع مشکل اراضی عشایر مغان صادر شده و در هفته‌های آتی وزارت جهاد کشاورزی و در استان سازمان جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مدارک و مستندات از عشایر اقدام می‌کنند.

عزیزی گفت: موضوع واگذاری عشایر ساکن در کشت و صنعت مغان و پارس نیز در کمیسیون لوایح دولت مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false