×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شهرک گلخانه ای ۱۶۰۰ هکتاری پارس آباد مغان افتتاح شد

شهرک گلخانه ای ۱۶۰۰ هکتاری پارس آباد مغان افتتاح شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افتتاح شهرک گلخانه ای ۱۶۰۰ هکتاری پارس آباد سالانه حدود یک میلیون تن محصولات به تولیدات کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاحیه ۱۶۰۰ هکتاری شهرک گلخانه ای در پارس آباد مغان گفت: استان اردبیل در توسعه و گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است و این نشانگر سعی و اهتمام تولید کنندگان و بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی این استان است.

او افزود: زمینه‌های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و همچنین فراهم آوردن بستر مناسب کار آفرینی دائم و فعال در استان اردبیل بوجود آمده که باید همه دست در دست هم دهیم تا کاری کنیم که کشاورزان در کشت و زرع متحمل ضرر‌های مالی نشوند و وضعیت معیشتی و امرار معاش آنان به مخاطره نیفتد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال‌های گذشته سطح گلخانه‌های کشور تنها رقم ۸۸۰۰ هکتار را به خود اختصاص می‌داد و این درحالی است که امسال این میزان را به ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار رسانده ایم، که این امر بیانگر سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید در رونق این صنعت ارزشمند است.

کشاورز در ادامه سخنان خود بیان کرد: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در طی سال‌های گذشته تنها ۴ الی ۵ هزار تن بوده است در حالی که این میزان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ایجاد اشتغال ۱۰۰۰ نفر در بزرگترین شهرک گلـخانه ای کشور در پارس آباد

او افزود: در حال حاضر محصولاتی که در اولویت انتقال به گلخانه و تولید آن قرار دارند محصولات گوجه فرنگی و خیار و فلفل را شامل می‌شود، ولی با توجه به برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است امیدواریم انواع محصولات جالیزی نیز در محیط گلخانه‌ای تولید شوند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا آندسته از گیاهان دارویی که امکان عمل آوری آن‌ها در فضای باز با مشکلاتی همراه است به محیط گلخانه‌ای منتقل شوند و همچنین محصولات گران قیمت با صرفه اقتصادی بالا همچون آناناس و پایا را نیز در دستور کار محصولات گلخانه‌ای داریم.

کشاورز گفت: مطالعات و کار‌های تحقیقاتی مربوط به انتقال برخی از محصولات سردرختی همچون انگور، هلو و گلابی نیز به فضای گلخانه‌ای صورت گرفته است که امیدواریم بزودی شاهد انتقال این درختان به فضای گلخانه‌ای باشیم.

او افزود: کشورعزیزمان در حاضر در بخش کشاورزی با دو مشکل عمده آب و بیکاری روبروست که قطعا می‌بایست همه مسئولین و دست اندرکاران تولید و بخصوص بهره برداران و تولید کنندگان دست در دست هم دهیم تا با مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید نمائیم و از هدر رفت آب کشاورزی جلوگیری نمائیم و رسالت دومی نیز که بر عهده داریم این است که با توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای زمینه‌های لازم را برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده و بیکار فراهم آوریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: همه مسئولین می‌بایست با نگاه تخصصی به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای بستر رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم آورند، زیرا هر هکتار گلخانه برای تعداد ۱۰ الی ۱۲ نفر شغل پایدار ایجاد می‌کند و بستر مناسبی را برای صادرات انواع محصولات گلخانه‌ای فراهم می‌آورند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false