×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۳۵ درصدی صادرات و واردات از گمرک بیله سوار مغان

استاندار اردبیل از افزایش ۳۵ درصدی کالا‌های صادرات و وارداتی در گمرک بیله سوار مغان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی بیله‌ سوار مغان افزود: صادرات چمدانی نیز از این گمرک امسال به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار بوده  که  ۲۰درصد افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه واردات از این گمرک با ۱۰درصد افزایش امسال به ارزش ۱۰میلیون دلار بوده، اظهار کرد: شهرستان بیله‌ سوار برای استان  از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و امسال  بیش از ۲۵۰هزار تن کالا و محصولات کشاورزی از این نطقه مرزی جابجا شده است.

او اضافه کرد:  ارتقای گمرک بیله سوار مغان به اداره کل امتیاز خوبی برای استان و منطقه بوده و  این اقدام در رونق صادرات، واردات و افزایش نیروی انسانی تاثیرگذار است.

به گفته وی، دستگاه ایکس‌ری تا تابستان آتی در این گمرک نصب شده و در تامین امنیت و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی نقش مهمی خواهد داشت.

بهنامجو  با بیان اینکه اردبیل در تولید خوشه محصولات پلاستیک کارهای خوبی انجام داده گفت: صادرات محصولات پلاستیکی در رونق گمرک بیله سوار مغان نیز تاثیر گذار است و با راه اندازی صنایع تبدیلی این میزان صادرات افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: گمرک بیله سوار بعنوان مهمترین مبادی صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل

استاندار اردبیل به ضرورت توسعه گردشگری سلامت در منطقه اشاره کرد و افزود: بیشترین مسافران جمهوری آذربایجان از بیله‌سوار وارد استان اردبیل می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی استان می بایست با برنامه‌ ریزی مدون در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران از این طریق درآمدزایی خوبی برای استان داشته باشد.

بهنامجو  همچنین از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن جاده بیله‌سوار تا گرمی خبر داد و گفت: اجرای  این پروژه  از دو سمت  آغاز شد و  قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار آن  قرار است  تا پایان دولت با صرف ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار آن را به پایان برساند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبار لازم برای چهار بانده کردن جاده اردبیل تا بیله سوار در سفر رییس جمهوری به استان پیش‌بینی شده و با بهره بردرای از آن تا سه سال آینده  دسترسی ترانزیت بین المللی از طریق کریدور ارتباطی بیله سوار-گرمی-اردبیل بسیار سریعتر و ایمن‌تر خواهد شد.

وی در رابطه با پایاب سد خدا آفرین گفت: بیشترین اراضی این طرح در بخش جعفر آباد شهرستان بیله سوار واقع شده و با تامین نهایی اعتبار آن اجرای ان تسریع شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false