×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
چین واردات نفت از آمریکا را به طور کامل متوقف کرد

تنش تجاری بین چین و آمریکا :

به دلیل تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا ، چین به عنوان دومین وارد کننده نفت آمریکا خرید نفت ازاین کشور را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از فارس,علیرغم آنکه نفت در لیست کالاهای آمریکایی مشمول تعرفه گمرکی در چین قرار ندارد، اما پالایشگاه های چینی واردات نفت از آمریکا را به طور کامل متوقف کرده اند. اصلی ترین دلیل این مسئله تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان بوده و باعث شده است چین به عنوان دومین مشتری نفت آمریکا خرید نفت این کشور را متوقف کند.

پالایشگاه های چینی واردات نفت از آمریکا را به طور کامل متوقف کرده اند. اصلی ترین دلیل این مسئله تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان بوده و باعث شده است چین به عنوان دومین مشتری نفت آمریکا خرید نفت این کشور را متوقف کند.

شی  چانلین مدیر مؤسسه CMES در حاشیه نشست صنعت دریانوردی جهانی در هنگ کنگ گفت: ما یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل برای انتقال نفت آمریکا به چین هستیم. پیش از جنگ تجاری بین چین و آمریکا ما فعالیت خوبی داشتیم اما انتقال نفت از آمریکا به چین اخیرا به طور کامل متوقف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این جنگ تجاری بین چین و آمریکا شکل گرفته است و به طور حتم این مسئله برای صنعت کشتیرانی مطلوب نخواهد بود.

چانلین گفت: جنگ تجاری چین را مجبور کرده برای تامین دانه های روغنی به سمت دیگر کشورها برود وهم اکنون چین اکثر غلات و دانه های روغنی خود را از کشورهای آمریکای جنوبی تامین می کند.

در ماه آگوست چین با واردات روزانه ۳۳۴ هزار بشکه نفت از آمریکا دومین مشتری نفت این کشور شد.چین بخش قابل توجهی از نیاز خود به نفت را با واردات روزانه۱.۲ میلیون بشکه نفت از روسیه و همچنین عربستان و ایران تامین می کند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false