×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کشت زعفران در برنامه کشت محصولات زراعی شهرستان بیله سوار قرار گرفت

کشت زعفران در بیله سوار

فرماندار بیله سوار خبر داد: در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی- باغی و به منظور افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی بیشتر، کشت زعفران با نیاز آبی کم، در برنامه کشت محصولات زراعی شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، حسن قبادی  در بازدید از مزرعه کشت زعفران در بیله سوار توسعه کشت زعفران را حرکتی پیشران در کشاورزی منطقه دانست و افزود: شهرستان بیله سوار به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و خاک مناسب مستعد کشت محصول زعفران است.

وی در بازدید از کشـت زعفران در روستای خانباباکندی بخش قشلاق دشت عنوان کرد:کشت زعفران به عنوان پایلوت در شهرستان بیله سوار طی دو سال اخیر با عملکرد بسیار خوبی همراه بوده است و از طریق سازمان جهاد کشاورزی  و با همکاری کارآفرینان این حوزه در سالهای آینده کشت این محصول توسعه یابد.

قبادی عنوان کرد: طبق اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی خاک شهرستان بیله سوار مستعد برای کشت زعفران است و این منطقه از استعداد خوبی برای کشت زعفران برخوردار است.

وی اظهار کرد: در کنار ظرفیت خوب، شرایط آب و هوای منطقه، باز آوری خاک مناسب، همیاری و همکاری اعضای خانوادها در موفقیت و استمرار کشـت زعفران و محصولات دیگر تاثیر بسزایی داشته است و شاهد تشکیل گروهی از بانوان جهت پرورش و کشت محصولات متنوعی از جمله زعفران و سیر و چندین محصول از نوع سبزیجات در مناطق روستای خانباباکندی هستیم که نیاز است حمایت مالی بلند مدت و ارزان قیمت از کشت این محصولات در منطقه  توسط جهاد کشاورزی و بانک ها صورت گیرد.

قبادی خاطر نشان کرد: در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی- باغی و به منظور افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی بیشتر، کشـت زعفران با نیاز آبی کم، در برنامه کشت محصولات زراعی شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: امید است با اجرای برنامه مدیریتی برکاشت و داشت و برداشت این محصول و افزایش دانش فنی و تجربه کشاورزان شاهد افزایش کمی وکیفی این محصول در سال‌های آتی در این شهرستان باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false