×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نهمین نمایشگاه یاس کبود به مناسبت ایام فاطمیه در پارس آباد افتتاح شد

نهمین نمایشگاه یاس کبود به مناسبت ایام فاطمیه در پارس آباد افتتاح شد


به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف ترویج فرهنگ فاطمی نهمین نمایشگاه یاس کبود با حضور نماینده ولی فقیه در استان در شهرستان پارس‌ آباد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، آیت‌ الله سید حسن عاملی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه یاس کبود که با حضور مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در کانون علامه طباطبایی شهرستان پارس‌ آباد برگزار شد،  ضمن تبریک چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه ، اظهار کرد: این نمایشگاه یک سیر تاریخی و مدرسه جامع است و نسل معاصر همچنان که با مفاهیم نظری آشنا می‌ شوند ، می‌ توانند بسیاری از صحنه های آموزنده تاریخ را در قالب نمایشگاه ببینند.

امام جمعه اردبیل ، با اشاره به اینکه بانوان اسلام باید حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود بدانند، بیان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را امّ ابیها معرفی می‌ کرد و می‌ فرمود بوی بهشت را از فاطمه زهرا می‌ گیرم.

وی تأکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی باعث می‌ شود تاریخ به شکل محسوسی به چشم بیاید و حضور در این نمایشگاه گویی سفری معنوی است.

حضور جوانان در نمایشگاه یاس کبود از رویش‌ های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: ازدحام جمعیت خصوصا حضور جوانان در نمایشگاه یاس کبود در شمالی‌ ترین نقطه مرزی ستودنی و قابل تحسین بوده و از رویش‌ های انقلاب اسلامی است.

 وی افزود: شایسته است چنین نمایشگاهی در تمامی شهرستان‌ های استان نه تنها در ایام فاطمیه بلکه در تمامی صحنه‌ هایی که در تاریخ مدرک شجاعت و عزت است برگزار شود.

عاملی اضافه کرد: از آنجا که هر سال نمایشگاه یاس کبود پررنگ تر از سال‌ های گذشته  برگزار می‌ شود بهتر است مسئولان مکان دایمی برای این نمایشگاه در نظر بگیرند تا در تمام سال به عنوان نمایشگاهی ثابت برای عموم بازدید کنندگان دایر باشد.

برای حل مشکلات کشت و صنعت مغان به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه ما همیشه صدا و حامی عشایر بوده ایم و همواره از حقوق عشایر حمایت خواهیم کرد بیان کرد: طی جلساتی که با مسئولان استان برگزار کرده‌ایم تمامی زمین‌های عشایر دشت مغان به خود عشایر واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین های عشایر به خودشان از هرگونه نزاع و دعوا هایی بر سر این زمین‌ها جلوگیری می کند گفت: ما با مشاوره و همکاری چندین نفر از متخصصان، افراد با تجربه و افرادی که در خصوص تاسیس کشت و صنعت مغان اطلاعات کافی دارند نامه ای به مقام معظم رهبری جهت رسیدگی به مشکلات ارسال کرده‌ایم.

نمایشگاه فرهنگی و مذهبی یاس کبود از ۹ تا ۲۰ بهمن ماه در محل کانون علامه طباطبایی شهرستان پارس‌آباد برای بازدید عموم دایر است.


true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false