×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۲۲۵واحد صنایع تبدیلی در استان فعالیت دارند / احداث شهرک تخصصی کشاورزی غیردولتی در کشت و صنعت مغان

۲۲۵واحد صنایع تبدیلی در استان فعالیت دارند / احداث شهرک تخصصی کشاورزی غیردولتی در کشت و صنعت مغان

صنایع تبدیلی

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۵۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل فعالیت می‌ کنند و برای ۱۲۰ سرمایه‌ گذار جدید نیز مجوز راه‌ اندازی صنایع تبدیلی صادرات محور صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد:بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان وجود دارد که با تکمیل پایاب سد خداآفرین یک میلیون تن به این ظرفیت افزوده می شود.

وی با بیان اینکه  با محوریت جهاد کشاورزی آمار دقیق از تولید محصولات متنوع احصاء شود گفت: باید آمارها دقیق و جز به جز تفکیک شود تا نیازمندی ها به صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت یک بسته اجرایی و عملیاتی مشخص شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: نیازمندی های صنـایع تبدیلی باید در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا سرمایه گذاران بدانند استان به چه صنایع نیاز دارد و روی آن تمرکز داشته باشند.

توسعه صنایع تبدیلی به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده محصولات تولیدی و صادراتی کمک می کند

وی اظهار کرد: با توسعه صنـایع تبدیلی به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده محصولات تولیدی و صادراتی کمک می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در محصولاتی که ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در آنها اشباع شده در ارائه مجوزها دقت شود تا صنایع تبدیلی و تکمیلی با ارزش افزوده بالاتر، اشتغال بیشتر و توانمند در کاهش فقر و تولید ثروت در جامعه تقویت شود.

وی تصریح کرد: در اسرع وقت باید افق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به ویژه با در نظر گرفتن تکمیل طرح عظیم پایاب سد خداآفرین نهایی شده و برای تصویب در اختیار ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

بهنام جو تنوع تولید محصولات کشاورزی را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد:هیچ مشکلی در تامین زمین و واگذاری آن به سرمایه گذاران وجود ندارد در این راستا باید به جای فعال کردن واحدهای تولید محور به واحدهای صادرات محور و بازار محور بیش از گذشته بها داده شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۵۳ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فعال هستند گفت: این ظرفیت و توان را بیش از این باید ارتقا دهیم و در کنار تولیت این کار توسط جهاد کشاورزی باید این سازمان الگوی کشت مناسبی را نیز هم راستا با توسعه صنایع تبدیلی ارائه کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: شهرک صنعتی که قرار است در کشت و صنعت مغان فعال شود در چهار حوزه صنایع تبدیلی فعالیت خواهد کرد.

اکبر بهنام جو اظهار کرد: با واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به یک سرمایه گذار دارای اهلیت شاهد سرمایه گذاری های جدید در این مجموعه اقتصادی خواهیم بود.

احداث شهرک تخصصی کشاورزی غیردولتی در کشت و صنعت مغان

وی از مصوب احداث شهرک تخصصی کشاورزی غیردولتی در کشت و صنعت مغان خبر داد و افزود:در هفته جاری و در جلسه شورای برنامه ریزی احداث این شهرک مصوب شده که قرار است در این شهرک روی چهار صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی اعم از صنایع تبدیلی روغنی، لبنی، زیتون و محصولات باغی سرمایه گذاری انجام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا پایان امسال سه مجموعه از این صنایع تبدیلی در کشت و صنعت فعال خواهد بود، تصریح کرد:از امسال کشت محصولات گلخانه ای در کشت و صنعت مغان با متدهای پیشرفته شروع به کار می شود.

وی گفت: خریدار کشت و صنعت مغان ایده های خوبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بنگاه اقتصادی دارد که امیدواریم همه ساله شاهد جذب بیش از ۱۰۰۰ نفر در این مجموعه باشیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل در پایان افزود: دولت با تکیه بر اصل ۴۴، کشت و صنعت مغان را به بخش خصوصی واگذار کرد که نتیجه این واگذاری در دو سال آینده کاملا برای مردم قابل لمس و خوشایند خواهد بود.

در این جلسه عده ای از اعضا به گزارش عملکرد خود در راستای اقتصاد مقاومتی پرداختند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false