×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود /کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود /کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست

امام جمعه شهرستان بیله سوار با اشاره به بحث کودک همسری تاکید کرد که این موضوع با عقل و فطرت سازگار نبوده و باید براساس واقعیت‌ های روز جامعه برای آن تصمیم گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، حجت الاسلام اصغر جدایی در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه شهرستان بیله سوار، آرامش را از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی، اضطراب است به طوری که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان، عصر حاضر را عصر استرس بنامند.

وی افزود: انسان‌ هایی که از آرامش الهی برخوردار می‌ گردند، خود نیز برای دیگران آرامش‌ بخش هستند و انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه یافته است، نه معجزه می‌ خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می‌ رود بلکه در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم دست می‌ یابد.

خطیب نماز جمعه شهرستان بیله‌ سوار ادامه داد: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می‌ کند. توکل بر خدا، امید به رحمت الهی، تلاوت قرآن، ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین(علیه السلام) با رهبری یک انسان عارف ، فقیه و فرزانه بود.

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

حجت الاسلام جدایی با تاکید بر دستاوردهای بسیار انقلاب اسلامی و لزوم توجه به این پیشرفت‌ ها و موفقیت‌ ها در چهل سال گذشته ، گفت: در دوران رژیم طاغوت منابع زیر زمینی ، نفت و سرمایه‌ های ما توسط دولت‌ های استکباری و استعماری غارت و چپاول می‌ شد و انقلاب اسلامی بود که دست غارتگران را کوتاه کرد و داغ غارت را بر دل استکبار نشاند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار افزود: ایران اسلامی در عرصه‌ های جهانی قدم‌ های بزرگی برداشته و به موفقیت‌ های غیرقابل وصفی رسیده است. ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان ، به غم بزرگ و دغدغه سنگین برای آمریکا ، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است و مسیر ایدئولوژی و آرمان‌ های مقدس انقلاب ، دل خیلی‌ ها را به لرزه در آورده است.

وی تاکید کرد: ما در مورد آرمان‌ ها و ارزش‌ های متعالی انقلاب هیچ‌ گاه تردید نکرده و نخواهیم کرد. راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می‌ دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولت‌ مردان است که سبب شده فقر، بیکاری ، فساد ، رانت‌ خواری و تبعیض گسترش یابد.

مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌ های غلط شوند

خطیب نماز جمعه بیله سوار بیان داشت: کسانی که با سیاست‌ های غلط باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌ آور کالاهای ضروری شده‌ اند بایستی از این مردم همیشه در صحنه عذرخواهی کنند، مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌ های غلط شوند.

وی ادامه داد: مردم نجیب و شریف ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که همانند سال‌ های گذشته حامی انقلاب و آرمان‌ های آن هستند.

حجت الاسلام جدایی همچنین با تبیین خیانت‌ های رژیم طاغوتی ، تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که یک انقلاب مردمی بی‌ نظیر و باشکوه ایجاد شد و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون ساخت. یکی از خیانت‌ های شاه ، نفوذ گسترده بهایی‌ ها و صهیونیست‌ ها در پست‌ های کلیدی و حساس دولت بود.

وی بیان داشت: رژیم طاغوتی شاهنشاهی در راس عوامل ترویج روز افزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصاً جوانان بود. بی‌عدالتی ، شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی‌ نهایت شده بود. و از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضایی(کاپیتولاسیون) اعطا کرده و عملاً کشور را به بیگانگان فروخته بود.

کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در شهرستان بیله سوار در ادامه با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی است به طوری که با آن ، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می‌ کند. ازدواج پذیرش یک مسؤولیت سنگین در زندگی است و از این‌ رو ورود به این مرحله، یک‌ آمادگی و رشد ویژه‌ ای را می‌ طلبد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح ، فقط بلوغ جسمی نیست ، کسی که می خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ فکری ، عقلی ،اجتماعی ، عاطفی ، اقتصادی هم رسیده باشد.

وی گفت: مادر شدن دختر کم سن و سال که خود هنوز به محبت مادر نیاز دارد اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران‌ ناپذیر است. مجلس قانون‌ گذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت‌ های روز جامعه تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام جدایی ادامه داد: در اسلام عقل هم حجیت دارد ، کدام عقل سلیمی قبول می‌ کند که دختر بچه‌ ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد. لطفا از اسلام مایه نگذارید. کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست. لطفا مردم را از دین بیزار نکنید چرا که کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است.

مظلومیت‌ های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌طلبد

وی به محرومیت‌ ها و آسیب‌ های موجود در بیله سوار اشاره کرد و گفت: مظلومیت‌ های بیله سوار نگاه ویژه مسؤولان استانی را می‌ طلبد، البته خبرهای خوشی هم از آسفالت شدن جاده‌های منتهی به این شهرستان به گوش می‌ رسد که از بابت این موضوع از مسؤولان پیشاپیش تقدیر و تشکر می‌ کنیم‌.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه سرطان بیماری مهلکی است که متاسفانه در منطقه ما زیاد دیده می‌ شود تصریح کرد: علل مختلفی برای آن بیان می‌ شود که امیدواریم مسؤولان بهداشت و متولیان امر دقت و حساسیت فوق‌ العاده نسبت به این موضوع داشته باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false