×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سهم کشور از جابجایی مسافر و بار ریلی ۱۲ درصد / برنامه ریزی پروژه راه آهن اربیل – مغان در دست اقدام است

سهم کشور از جابجایی مسافر و بار ریلی ۱۲ درصد / برنامه ریزی پروژه راه آهن اربیل – مغان در دست اقدام است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه مجلس و دولت به پروژه‌ های راه آهن تغییر یافته و با رشد خوبی در حال پیشرفت است البته متاسفانه سهم کشور از جابجایی بار و مسافر ریلی ۱۲ درصد می‌ باشد که این میزان بسیار کم است.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، محمدرضا رضایی امروز در جریان بازدید از پروژه راه‌ آهن اردبیل – میانه به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده‌ های کشور کشش جابجایی مسافر و بار را ندارند اظهار کرد: سالانه ۱۷ هزار نفر کشته و ۳ برابر این میزان نیز مجروح در جاده‌ های کشور داریم که با بهره‌ برداری از پروژه‌ های راه آهن می‌توان این میزان را کاهش داد.

وی نگاه کشور‌های پیشرفته را به حمل و نقل ریلی قابل توجه عنوان کرد و افزود: در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ اعتبارات خوبی برای این هدف در کشور مصوب شده است که امیدواریم با این نگاه ویژه بتوانیم گام‌ های مناسبی برداریم.

سهم کشور از جابجایی بار و مسافر ریلی ۱۲ درصد می‌ باشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه مجلس و دولت به پروژه‌ های راه آهن تغییر یافته و با رشد خوبی در حال پیشرفت است البته متاسفانه سهم کشور از جابجایی بار و مسافر ۱۲ درصد می‌ باشد که این میزان بسیار کم است.

رضایی از اقدامات صدیف بدری قدردانی کرد و گفت: نماینده اردبیل در کنار سایر نمایندگان مجلس و نیز استاندار ساعی استان مجددانه پیگیر این پروژه هستند که بنده چهارمین بازدید خود را از این پروژه به درخواست مهندس بدری انجام می‌ دهم.

برنامه‌ ریزی‌های لازم در خصوص پروژه اردبیل – مغان در دست اقدام است

وی پروژه راه آهن میانه – اردبیل را فعال‌ ترین پروژه در سطح کشور عنوان کرد و افزود: راه آهن اردبیل به عنوان دومین خط ریلی به کشور جمهوری آذربایجان متصل می‌ شود که برنامه‌ ریزی‌های لازم در خصوص پروژه اردبیل – مغان در دست اقدام است و به جهت دشت بودن مسیر قطار ادامه این پروژه تا اتصال به کشور همسایه راحت به نظر می‌رسد.

ریل‌ گذاری مسیر فیروز آباد – اردبیل تا شهریور سال ۹۸

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ریل‌ گذاری مسیر فیروز آباد – اردبیل تا شهریور سال ۹۸ خبر داد و افزود: این مسیر به طول ۹۰ کیلومتر از ۱۷۵ کیلومتر را شامل می‌شود که با اجرایی شدن این مسیر به افتتاح پروژه راه آهن اردبیل باید امیدوار بود.

رضایی در پایان از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و متولیان پروژه خواست به جهت دسترسی آسان مردم اردبیل به راه آهن، ایستگاهی نزدیک شهر احداث شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false