×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین دشت مغان را متحول می کند

اجرای شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین دشت مغان را متحول می کند

 استاندار اردبیل گفت: با آغاز بهره برداری از شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین مغان دیگر در استان متولد می شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام جو در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد: برای اجرای پروژه عظیم شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین تاکنون با اذن رهبر معظم انقلاب  ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل و در نتیجه ، میزان تولیدات تا یک میلیون تن افزایش و درآمد حاصل از هر هکتار؛ با رشد ۲۲ برابری از ۲۰۰ هزار تومان به حدود چهار و نیم میلیون تومان می رسد.

استاندار اردبیل با اشاره به این که از برکات آب رسانی به اراضی پایاب طرح ، بیش از ۱۰ هزار خانوار برخوردار خواهند شد توضیح داد : علاوه بر این طرح ، راه اندازی صنایع تبدیلی نیز در منطقه مغان با جدیت دنبال می شود.

بهنام جو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ طرح صنایع تبدیلی در شهرستان های مشگین شهر ، پارس آباد و بیله سوار در حال سرمایه گذاری داریم که اقدامات اولیه شان به اتمام رسیده است.

اجرای توسعه باند فرودگاه پارس آباد از سال آینده

وی اظهار نمود : به واسطه افزایش میزان تولیدات در منطقه ، توسعه باند فرودگاه پارس آباد هم از سال آینده  اجرایی می شود.

بهنام جو ساخت سدهای کوچک و بزرگ در استان را یادآور شد و ا ضافه کرد : سدهای کوچک بسیاری در استان ساخته شده ، ولی سد بزرگی تاکنون تکمیل نشده لذا تلاش می کنیم با اتمام مراحل مطالعاتی پایاب سد گیوی و سبلان این طرح ها را به اتمام برسانیم تا  جهش بزرگ اقتصادی ناشی از آن ها منجر به ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت شود.

استاندار اردبیل گفت: بعد از استان شدن اردبیل که مولود انقلاب اسلامی است ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایجاد شده و شش شهرک هم در حال اخذ مجوز است که با راه اندازی این شهرک ها سرمایه گذاران ، بدون بروکراسی های اداری مشغول به سرمایه گذاری می شوند.

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری در استان نسبت به سال گذشته

وی از افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش بر مبنای آغاز فعالیت های سرمایه گذاران محاسبه شده است.

بهنام جو با اشاره به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی اردبیل گفت: زیرسازی های لازم در این منطقه انجام  و با واگذاری زمین مورد نیاز، عملیات احداث سوله اولین کارخانه بزرگ در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر در حال اتمام است.

وی راه اندازی مناطق آزاد در استان را نیز کاری بزرگ در راستای گسترش سرمایه گذاری دانست و افزود:  ایجاد منطقه آزاد در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله رفع نقایص است که بعد از تصویب ، در مناطق گرمی ، پارس آباد و بیله سوار اجرایی می شود.

استاندار اردبیل از تلاش برای افزایش اشتغالزایی در استان خبر داد و اضافه نمود : سهمیه اشتغال در شهرستان ها مشخص شده و میزان اشتغال ایجاد شده برای هر شهرستان با اخذ کد ملی افراد ، ثبت و رصد می شود.

وی ادامه داد : در راستای ایجاد اشتغال و تسهیل در روند اشتغالزایی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تشکیل شده که به بررسی مشکلات می پردازد.

در آینده نزدیک فعالیت فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر شروع می شود

بهنام جو از گسترش فازهای فعالیتی کارخانجات مختلف در استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران استانی نیز در راستای گسترش فعالیت واحدها کارهای زیادی انجام داده اند که آغاز فعالیت فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر از آن جمله است و فعالیت آن در آینده نزدیک و با حضور مسوولان ارشد کشوری به صورت رسمی آغاز و بیش از ۴۰۰ نفر نیروی جدید در آن مشغول کار می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شهرستان های مختلف استان  ، فعالیت کارخانجاتی چون کامیون سازی ، شیرآلات ساختمانی و صنایع تبدیلی مختلف را در راستای ایجاد اشتغال در استان ذکر کرد و تشریح نمود : بر اساس آمارهای اخذ شده از تامین اجتماعی ، تعداد بسیار اندکی از بیمه های قطع شده در سال جاری مربوط به کارگران بوده که این موضوع ، نشانگر رونق اشتغال و کارخانجات استان می باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در یک سال گذشته حدود ۱۲۵ واحد تولیدی راکد فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت راه ها در  توسعه حوزه های گردشگری و صنعت ، از وجود بیش از ۱۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب راه مناسبی نداشتیم.

۲۰۰ کیلومتر راه های چهار خطه اجرایی می شود

بهنام جو با بیان وجود حدود ۷۰۰ کیلومتر راه در استان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ کیلومتر راه توسط راه و شهرسازی در دست اجرا بوده و در برنامه چهارساله تلاش می کنیم عملیات اجرایی حدود ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز و بدین گونه  بیش از ۳۲۰ کیلومتر به راه های چهار خطه استان اضافه شود.

وی به توسعه حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب تنها یک مجتمع آبدرمانی در استان وجود داشت ولی هم اکنون چندین مجتمع آبدرمانی و هتل های مختلف راه اندازی شده و به تبع آن ؛ تعداد مسافران بیش تر شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد : برنامه ریزی های لازم برای استفاده از ظرفیت همه شهرستان های استان در خصوص توسعه گردشگری انجام شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false