×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تربیت اسلامی باید در مقوله اصلی برنامه ریزی های مدارس قرار گیرد

تربیت اسلامی باید در مقوله اصلی برنامه ریزی های مدارس قرار گیرد

تربیت اسلامی

استاندار اردبیل گفت: تربیت اسلامی به قدری اهمیت دارد که جهت‌گیری اصلی آموزش و پرورش و سایر نهادها باید بر همین اساس و محور باشد.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید به اصل تربیت اسلامی بها داده و نسل آینده را با فرهنگ اسلامی و قرآنی بیش از گذشته آشنا کند.

وی مهمترین دغدغه حال حاضر خانواده‌ها را تربیت و تعالی شایسته فرزندانشان اعلام و خاطرنشان کرد: ما بیش از آنکه به ابعاد سخت‌ افزاری و تهیه برخی از امکانات اهتمام داشته باشیم بهتر است مقوله تربیت اسلامی را در مدارس جدی گرفته و با برنامه‌ ریزی درست، خروجی مشخصی را در این راستا مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

آموزش و پرورش باید یکی از ارکان اصلی توسعه و ترویج امر سلامت محسوب شود

استاندار اردبیل گفت: در کنار تربیت اسلامی باید در مدارس موضوع سلامت بیش از هر زمان دیگر مورد دقت نظر قرار گیرد به طوری که در تدوین منشور سلامت استان اردبیل که به همت دانشگاه علوم پزشکی مهیا شده آموزش و پرورش باید یکی از ارکان اصلی توسعه و ترویج امر سلامت محسوب شود. 

بهنامجو ادامه داد: باید ۲۴۴ هزار دانش‌ آموز کوشای این استان مبلغ سلامت و تربیت اسلامی باشند و به عنوان سفیران آموزشی و بهداشتی در راستای ارتقای آگاهی تک تک افراد جامعه اهتمامی جدی به خرج دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد جمعیت این استان به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند باید از ظرفیت این مجموعه عظیم در راستای توسعه و ترویج مسایل دینی، تربیتی و ارتقای سلامت بهره گرفته تا در آینده از این سرمایه‌ گذاری بهره‌ برداری مناسب انجام شود.

آموزش و پرورش باید به صورت عملی در توسعه ورزش همگانی اقدامات زیربنایی را انجام دهد

وی افزود: آموزش و پرورش باید به شکل ویژه به ارتقای سلامت عمومی دانش‌ آموزان اهتمام داشته و به صورت عملی در توسعه ورزش همگانی نظیر پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری و همچنین مصرف کم فست‌ فودها اقدامات زیربنایی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: هر چند در تربیت اسلامی ترغیب و تشویق نوجوانان به نماز خواندن آن هم نماز اول وقت یکی از اصول اساسی و سرآمد محسوب می‌ شود اما در کنار این امر باید احترام به پدر و مادر و سایر مولفه‌ های تربیت اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

بهنامجو با قدردانی از تلاش و پیگیری نوسازی مدارس و مجمع خیرین در احداث واحدهای آموزشی مورد نیاز خاطرنشان کرد: در حال حاضر احداث چندین مدرسه بزرگ در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل و پارس‌ آباد با تراکم جمعیتی بالاتر در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با تجهیز و تحویل آنها کمبود سرانه فضای آموزشی در این شهرستان‌ ها رفع شود. 

وی ادامه داد: همچنان بر این باوریم که در جذب اعتبارات ملی و استانی می‌ توانیم پروژه‌ های نیمه تمام آموزشی را به ویژه در مساکن مهر تکمیل کرده و برای سال تحصیلی آینده زمینه بهره‌ برداری از آنها را فراهم کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت احداث اردوگاه‌ ها، تکمیل نمازخانه‌ های نیمه تمام، سالن‌های ورزشی و مجموعه‌ های آموزشی در حال احداث را یادآور شد و اظهار کرد: از محل اعتبارات استانی، ۳۰۰ میلیون تومان و اعتبارات آموزش و پرورش، ۱۰۰ میلیون تومان برای اعزام کاروان‌ های راهیان نور در ایام پیش‌ رو تخصیص خواهد یافت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false