×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار در اردبیل برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار در اردبیل برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار با حضور شرکت‌ کنندگانی از سراسر کشور و تجلیل از منتخبین جشنواره در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، عصر امروز اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار با حضور شرکت‌ کنندگانی از سراسر کشور در سالن ولایت و به همت بنیاد حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان برگزار شد.

اردبیل حالا به عنوان شهر مهدوی مطرح می‌شود

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عجل ا… تعالی فرجه الشریف) استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که افتخار میزبانی از قشر فرهیخته و با فرهنگ شاعران نصیب ما شده است تا در دارالرشاد اردبیل و سرزمین شعر و شعور، میزبان دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار باشیم؛ افتخار بزرگی است که حالا در سطح کشور استان اردبیل پس از شهری حسینی و ولایی، حالا به عنوان شهر مهدوی مطرح می‌ شود.

دکتر محسنی افزود: امروز در اردبیل، سرزمین وارثان سلسله صفویه، که رخت پادشاهی خود را از دست علما تحویل می‌ گرفتند، خدمات شایانی در جهت گسترش فرهنگ شیعی انجام داده‌ اند و از همه مهم‌ تر حکومت خویش را امانتی برای تحویل به ولی عصر(عجل ا.. تعالی فرجه الشریف) می‌ دانستند، اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار را شاهد خواهیم بود که امیدواریم این قدم‌ ها و تلاش‌ ها مورد توجهات حضرت قرار گیرد.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عجل ا… تعالی فرجه الشریف) استان اردبیل از ارسال بیش از ۴۵۰ اثر از ۲۷ استان خبر داد و تصریح کرد: جشنواره امسال در سطح ملی و با مشارکت ۲۶ استان کشور برگزار شده است که با تشخیص داوران مجرب کشوری در بخش زبان فارسی از ۳ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته تقدیر و در بخش زبان ترکی از ۳ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته تقدیر و یک شاعر کرد تجلیل بعمل خواهد آمد.

شعر مهدویت یک زبان بین‌اللملی برای انتقال فرهنگ مهدویت

حجت السلام حسین عباس علی پور گفت: در طول تاریخ و در همه ادیان موضوع و بحث نجات بخشی مطرح شده است، اما کامل ترین، بهترین، زیباترین و بی تحریف‌ ترین اندیشه نجات‌ بخشی در دین اسلام بخصوص در مذهب شیعه مطرح شده است که اگر با زبان هنر و شعر تلفیق شود قطعا می‌ تواند در انتقال فرهنگ مهدویت به جهانیان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به لزوم نگاه هنرمندانه به موضوع مهدویت بیان کرد: کار کرد و نگاه هنرمندانه به مهدویت می‌ تواند باعث ایجاد یک نگاه کیفی به این آموزه شده و سبب نشاط، حرکت و امید به آینده در درون انسان گردد که این همان مفهوم انتظار است.

مسؤول فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل ا.. تعالی فرجه الشریف) کشور با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی ما بعنوان یک جریان که زمینه اصلی آن از باور مهدویت نشات گرفته است زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت می‌ باشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت ویژه‌ ای در ایجاد جریان‌ های مقاومتی، منجی گرایانه و صلح گرایانه دارد که در این زمینه زبان شعر و ادب تاثیر بسزایی بر مخاطب دارد.

علی پور با بیان اینکه مباحث مهدوی نباید در کشور کمرنگ شوند، ادامه داد: شعرا و مداحان می‌ بایست توجه ویژه‌ ای برای برجسته‌ سازی فرهنگ و معارف مهدویت، داشته باشند و با ایجاد یک انگیزه و حرکت مفاهیم درستی از انتظار را بیان کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false