×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فردا شب «لیله الرغائب» است/ اعمال شب لیله الرغائب

فردا شب «لیله الرغائب» است/ اعمال شب لیله الرغائب

لیله الرغائب

آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید درباره زمان «لیله الرغائب» با توجه به برخی اختلاف نظرها درباره حلول ماه رجب گفت: فردا شب ( پنجشنبه ۱۶ اسفندماه ) لیله الرغائب است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، ماه رجب اولین ماه از ماه‌های حرام و ماه خدا و هنگام عبادت و دعا و استغفار است و رحمت الهی در این ماه در حال ریزش و نزول است، به همین جهت این ماه را رجب الاصب گویند، چون «صب» به معنای ریختن است.

خداوند متعال همواره برای بندگان نادم و گنهکار، راه نجات و سعادتی قرار داده، تا اینکه از سیاهی و آلودگی های اخلاقی خود را نجات دهند. علاوه بر فرصت زیبای بازگشت و توبه به درگاه الهی، خداوند متعال ایامی را به طور خاص و ویژه برای سبقت گرفتن به سوی خود تعیین کرده، بندگان خاص الهی این ایام الهی را غنیمت می شمارند و بهترین توشه ها را در آن ایام خوشه چینی می نمایند.

بیشتر بخوانید:

ماه رجب – ویژه نامه این الرجبیون

اعمال شب لیله الرغائب

اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و امسال نیز با توجه به برخی اختلاف نظرها درباره حلول ماه رجب امسال، درباره زمان لیله الرغائب آیت‌ الله جوادی آملی  فردا شب (پنج‌ شنبه ۱۶ اسفندماه) را لیله الرغائب نامیدند.

در مفاتیح الجنان آمده است: پنجشنبه ماه رجب روزه گرفته شود، چون شب جمعه داخل شود، ما بین نماز مغرب و عشا، ۱۲ رکعت نماز به جا آورده می‌ شود که هر ۲ رکعت با یک سلام ختم می‌ شود.

به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و ۳ مرتبه «سوره قدر» و ۱۲‏ مرتبه «سوره توحید» خوانده می‌ شود و هنگامى که از نماز فارغ شدند، ۷۰ مرتبه مى ‏‌گویند: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ»

سپس به سجده مى‌ ‏روند و ۷۰ مرتبه می‌ گویند: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ»

آن گاه سر از سجده بر مى‏‌ دارند و ۷۰ مرتبه مى ‏‌گویند: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ»

دوباره به سجده مى ‏‌روند و ۷۰ مرتبه مى‏‌ گویند: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ

سپس حاجت خود را مى‌‏ طلبند که به خواست خدا برآورده خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false