×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیین تحویل سال نو مشترک بین مرزبانان ایران و آذربایجان برگزار شد

آیین تحویل سال نو مشترک بین مرزبانان ایران و آذربایجان برگزار شد

آیین تحویل سال نو

آیین تحویل سال نو مشترک با حضور فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، مسئولان شهرستان های مرزی و سران طوایف مناطق مرزی دو طرف در پایانه مرزی بیله سوار مغان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، سردار قاسم رضایی در آیین تحویل سال نو مشترک بین مرزبانان ایران و آذربایجان گفت: برپایی جشن مشترک نوروز بین مرزداران دو کشور بیانگر وجود ریشه های عمیق فرهنگی بین مردم دو کشور و وجود صلح ، دوستی و مودت ایران و جمهوری آذربایجان است.

جشن مشترک تحویل سال و عید نوروز پیام بزرگی به جهانیان دارد

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مرزهای طولانی، روابط و اشتراکات دیرینه تاریخی و مذهبی دارند و جشن مشترک تحویل سال و عید نوروز پیام بزرگی به جهانیان دارد که تعامل، مودت و دوستی میان دو کشور همسایه پایدار و همیشگی است.

فرمانده مرزبانی کشور اضافه کرد: مرزهای ایران با همسایگانش به ویژه جمهوری آذربایجان مرزهای دوستی، صلح و تفاهم بوده و تعامل و هماهنگی بین دو کشور در تمام سطوح وجود دارد.

بیشتر بخوانید: 

مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان مرزهای تفاهم و دوستی است

جشن نوروزی مشترک بین مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می شود

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان، نیز در این جشن گفت: دو ملت دارای علایق و ریشه های فرهنگی مشترک هستند و برگزاری اینگونه آیین های مشترک به نزدیکی هر چه بیشتر دو کشو کمک می کند.

ژنرال الچین قلی اف بیان کرد: برگزاری این نشست برای بزرگداشت آیین مشترک نوروز می تواند بعنوان الگویی موفق از یک رابطه خوب و صمیمانه بین همسایگان مورد استفاده دیگر کشورها نیز قرار گیرد.

وی افزود: امروز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تعامل و همکاری در تمام عرصه ها در نهایت صمیمیت وجود دارد.

در این آیین جمع زیادی از مرزبانان دو کشور، مسئولان شهرستان های مرزی و نیز برخی از سران طوایف و عشایر دو طرف مرز حضور داشتند .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false