×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
احتمال وقوع سیل شهرستان پارس آباد راتهدید نمی کند

احتمال وقوع سیل شهرستان پارس آباد را تهدید نمی کند

احتمال وقوع سیل شهرستان پارس آباد

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: احتمال وقوع سیل در شهرستان پارس آباد نیست، ولی از آنجا که حجم دهی آبی که از ارس ۳۵ متر مکعب در ثانیه جاری می‌ شود احتمال آزاد سازی خروج اضطراری آب از پشت سد پیش‌ بینی می‌ شود.

. به گزارش پایگاه خبری مغان، یاسر ندایی معاون عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن تبریک سال نو و ابراز همدردی با مردم استان‌های سیل زده، در خصوص بروز سیل در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی از روز یکشنبه چهارم فروردین که سامانه جوی ناپایدار در سطح استان اردبیل پیش‌بینی شده بود. این سامانه همراه با بارش باران و رعد و برق بصورت پراکنده و کاهش دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۴ درجه تا امروز گزارش شده بود که این وضعیت جوی نتوانست موجب آب گرفتگی و سیلاب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سامانه ناپایدار قوی که از روز جمعه گزارش شده است، شهرستان پارس آباد هم به لحاظ توپوگرافی و با توجه به اینکه در موقعیت تراس پایین سد ارس و سد خداآفرین قرار دارد و نظر به اینکه آب سد‌ها زیاد شده و لازم باشد تخلیه شود.

احتمال وقوع سیل در شهرستان پارس آباد نیست و جای هیچگونه نگرانی نمی‌ باشد

ندایی تصریح کرد: احتمال وقوع سیل در شهرستان پارس آباد نیست، ولی از آنجا که حجم دهی آبی که از ارس ۳۵ متر مکعب در ثانیه جاری می‌ شود احتمال آزاد سازی خروج اضطراری آب از پشت سد پیش‌ بینی می‌ شود که خدای نکرده اراضی زراعی حاشیه‌ های ارس را تحت شعاع قرار ندهد و تدابیر لازم در این خصوص انجام شده و جای هیچگونه نگرانی نمی‌ باشد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه حوزه ارس از دو حوزه دره رود و قوری چای از طریق ارتفاعات بالادست کوه‌های خروسلو و قره داغ تخلیه می‌ شود و چنانچه بارش باران زیاد باشد می‌ تواند منجر به سیلاب شود که قبل از عید نوروز تمامی مسیر‌ها اعلام شده و زیر پل‌ها بازگشایی و مسیر‌ها لایروبی و پاک سازی شده و هیچ مشکلی شهرستان پارس آباد را تهدید نمی‌ کند.

وی در ادامه افزود: در تعطیلات عید نوروز تمامی دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران شهرستان پارس آباد تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در حالت آماده باش هستند.

از تردد و اسکان در مسیر‌هایی که احتمال سیلاب می‌ باشد خودداری کنید

ندایی در خصوص توصیه به مردم عنوان کرد: از تردد و اسکان در مسیر‌هایی که احتمال سیلاب می‌ باشد خودداری کنید و عشایر و روستاییان عزیز که در کنار حوزه‌های آبخیزداری قرار دارند در خصوص چرای حیوانات در مسیر‌های ایمن به چرای حیوانات خود مشغول باشند و مردم اطلاعات هواشناسی را که از طریق رسانه‌ ها اعلام می‌ شود را جدی بگیرند که با پیشگیری‌ های خود شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد در خصوص کمک‌ رسانی به شهر‌های سیل زده تاکید کرد: کمک به سیل زدگان از طریق جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران در قالب بسته‌ های حمایتی نقدی و غیرنقدی در شهرستان پارس آباد جمع‌ آوری می‌ شود و به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false