×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
با قاچاق و عوامل ناامن کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید

با قاچاق و عوامل ناامن کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید

فضای مجازی

فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، ناامن شدن فضای مجازی را موجب ضرر و زیان به مردم دانستند و بر وظیفه نیروی انتظامی در تأمین امنیت فضای مجازی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مغان، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، با تأکید بر لزوم استمرار حرکت این نیرو به سمت نیروی انتظامیِ مطلوب جمهوری اسلامی، نقش آن را در تحقق شعار سال یعنی «رونق تولید» و همچنین تأمین امنیت فضای مجازی مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: نیروی انتظامی باید به صورت جدی با قاچاق مبارزه، و با عوامل ناامن کننده ی فضای مجازی مقابله کند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، «اقتدار» و «مهربانی» نیروی انتظامی را دو عنصر مکمل یکدیگر خواندند و با اشاره به کار و تلاش شبانه روزی کارکنان زحمت کش این نیرو در ایام عید و تعطیل، افزودند: در قضیه ی سیل اخیر، نیروی انتظامی با خدمتگزاری به مردم آسیب دیده و تأمین امنیت مناطق سیل زده خوش درخشید.

ایشان پیشرفت های نیروی انتظامی در سال های اخیر را حقیقتی باارزش دانستند و افزودند: البته این به معنای آن نیست که نیروی انتظامی در سطح مطلوب نظام اسلامی قرار دارد، بلکه باید با تلاش و کار مداوم به آن سطح رسید و هر عاملی را که فضیلت ها و افتخارهای نیروی انتظامی را در ذهن مردم زیر سؤال میبرد، ولو یک مأمور ناباب در یک کلانتری باشد، اصلاح کرد.

تأمین امنیت لازمه ی تحرک و رونق اقتصادی

حضرت آیت الله خامنه ای، تأمین امنیت را لازمه ی تحرک و رونق اقتصادی خواندند و خاطرنشان کردند: یکی از موانع تحقق رونق تولید، «قاچاق» است که امروز به صورت دوطرفه درآمده است و علاوه بر واردات قاچاق، برخی اجناس مورد نیاز مردم و بخش کشاورزی نیز از کشور خارج می شود.

ایشان تأکید کردند: پشت پرده ی برخی از این موارد صرفاً سودطلبی نیست، بلکه فکر، نقشه و مقاصد سوئی در این قضایا وجود دارد که نیروی انتظامی باید با مراقبت کامل، با آنها برخورد کند.

«تأمین امنیت فضای مجازی» نکته ی دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: فضای مجازی امروز در زندگی مردم گسترش زیادی پیدا کرده است و در عین منافع و امکانات، خطرات بزرگی نیز دارد.

ناامن شدن فضای مجازی موجب ضرر و زیان به مردم است

ایشان ناامن شدن فضای مجازی را موجب ضرر و زیان به مردم دانستند و بر وظیفه ی نیروی انتظامی در تأمین امنیت فضای مجازی تأکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «جلوگیری از خرید و فروش سلاح» را یکی دیگر از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمردند و افزودند: در برخی کشورها مانند آمریکا، خرید و فروش سلاح به علت منافع مافیای کمپانی های اسلحه سازی آزاد است و برای مردم آن مشکل ساز است، اما در کشور ما که چنین مشکلی وجود ندارد و خرید و فروش سلاح ممنوع است، باید جلوی آن گرفته شود.

جلوگیری از خرید و فروش سلاح در فضای مجازی

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر جلوگیری از خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، گفتند: قاتل دیروز روحانیِ همدانی در صفحه ی اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده است که مقابله با این گونه موارد وظیفه ی نیروی انتظامی است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حضور فعالانه و برقراری امنیت در موقعیتهای مختلف همچون راه پیمایی اربعین، شناسایی و برخورد با مفسدین اقتصادی، اجرای طرح نوروزی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی، بسیج امکانات و نیروها برای کمک به سیل زدگان و تأمین امنیت آن مناطق را جزو خدمات نیروی انتظامی خواند و افزود: در گام دوم انقلاب با عزم و اراده ی راسخ، سلامت اداری، قاطعیت و خدمت بدون منت به مردم، به دنبال دستیابی به پلیسِ تراز انقلاب و تمدن اسلامی خواهیم بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false