×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

با قهرمانی تیم روسیه در فینال، پرونده لیگ ملت های والیبال سال ۲۰۱۹ بسته شد. لازم به ذکر است که تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با دو شکست برابر لهستان و برزیل به عنوان پنجمی بسنده کردند.

سرویس ورزشی پایگاه خبری مغان به نقل از روزنامه کیهان، بامداد دیروز (دوشنبه) در بازی فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در شیکاگو، دو تیم روسیه و آمریکا (میزبان) به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، مدافع عنوان قهرمانی با برتری سه بر یک مقابل آمریکا، قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد تا از عنوان قهرمانی خود در فصل ۲۰۱۸ نیز دفاع کند.

در این دیدار تیم جوان روس‌ها با هدایت توماس ساملوو ابتدا در یک جدال تماشایی میزبان پر ستاره خود را در ست نخست ۲۵-۲۳ شکست داد و پس از آن در ست دوم با نتیجه ۲۰-۲۵ شکست خورد اما این پایان کار برای تزارهای جوان نبود و آنها در ادامه با عملکردی بی‌نقص ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۰ آمریکا را در ست‌های سوم و چهارم شکست داده و در مجموع ۳ بر یک پیروز این بازی و قهرمان لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ شدند.

قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملتهای والیبال 2019

قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملتهای والیبال ۲۰۱۹

تیم ملی روسیه سال ۲۰۱۸ نیز توانسته بود با شکست دادن سه بر صفر فرانسه در خانه قهرمان لیگ ملت‌ها گذشته شود. اما در دیدار رده‌بندی نیز تیم لهستان با برتری برابر برزیل عنوان سوم رقابت‌ها را از آن خود کرد. در این دیدار شاگردان جوان ویتال هینن توانستند با عملکردی فوق‌العاده در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۱ برزیل پر ستاره را شکست داده و در جایگاه سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ قرار بگیرند. دو تیم لهستان و برزیل در مرحله گروهی دور نهایی لیگ ملت‌ها هم به همراه ایران هم گروه بودند که در بازی آن مرحله هم لهستان ۳-۲ برزیل را شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با دو شکست برابر لهستان و برزیل به عنوان پنجمی بسنده کردند.

میزبان بیشترین سهم را در بهترین‌ها داشت

در پایان لیگ ملت‌ها، سایت فدراسیون جهانی فهرست بهترین‌های لیگ ملت‌ها را منتشر کرد و حتی نام یک بازیکن از ایران در لیست برترین‌ها مشاهده نشد.
براساس اعلام FIVB بهترین‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به‌این شرح است:
* بهترین دفاع وسط: مکس هولت (آمریکا) و ایوان ایاکولف (روسیه)
* بهترین پاسور: میا کریستینسن (آمریکا)
* بهترین پشت خط زن: ایگور کلیوکا و دیمتری ولکوف (هر دو از روسیه) و بارتوژ بدنورز (لهستان)
* بهترین لیبرو: اریک شوجی (آمریکا)
* ارزشمندترین بازیکن: مت اندرسون (آمریکا)

روایت غفور از لیگ ملت ها

تیم ایران در شرایطی نتوانست روی سکوی جهانی قرار گیرد که امیر غفور یکی از ملی‌پوشان می‌گوید تصور ملی‌پوشان این بود که به فینال مسابقات راه پیدا می‌کنند. او در گفت‌و‌گویی با خبرآنلاین اظهار داشت: ما فکر می‌کردیم به فینال لیگ ملت‌ها صعود می‌کنیم و این فکر هر ساله ماست که برایش زحمت هم می‌کشیم. اما رسیدن یا نرسیدن هم به عوامل زیادی بستگی دارد. برای نتیجه بهتر باید توان بیشتری صرف کنیم و فشار زیادی را تحمل کنیم.

وی افزود: فصل گذشته لیگ برتر ایران حتی یک بازیکن خارجی نداشت و بازیکنان مطرح ایرانی زیادی هم به دلایل مختلف رفته بودند. به خاطر همین لیگ ایران کیفیت قبل را نداشت. بازیکنان در لیگ‌های خارجی بازی‌های صد درصد انجام می‌دهند و مقابل اسمی‌های والیبال دنیا قرار می‌گیرند، بنابراین برایشان بازی در تورنمنت سطح بالا خیلی عادی می‌شود ،اما بازیکن ما که تا به حال بازیکنان بزرگ را ندیده بازی مقابل ستاره‌های والیبال برزیل و لهستان سخت است،چرا که آشنایی با آنها ندارد و عادت با شرایط هم زمان‌بر است.

قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملت‌های والیبال 2019

قهرمانی تیم روسیه در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

بنابراین با این شرایط ، صعود تیم‌ملی به دور نهایی لیگ ملت‌ها ، نتیجه خوب و ایده‌آلی بود. غفور در بخش پایانی صحبت‌هایش ‌اشاره نیز به پیشرفت تیم لهستان داشت و گفت: آنها در هر پستی چند بازیکن خوب و تراز اول دارند.به خوبی همدیگر را پوشش می‌دهند و همه‌شان در یک سطح هستند.خب در تیم ما چنین چیزی دیده نمی‌شود.بازیکنان جوان و نوجوان به مرور به تیم‌های دیگر تزریق می‌شوند و در کنار ستاره‌ها رشد می‌کنند.با این حال ما هم شاهد اتفاق‌های خوبی هستیم و داریم تغییرات را می‌بینیم.

منبع خبر : کیهان
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false