×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مراوده سیاسی و اقتصادی ایران با آذربایجان افزایش یافته است

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه بیشترین مرز مشترک جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در موقعیت جغرافیایی استان اردبیل قرار دارد و مراودات سیاسی و اقتصادی این کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام جو صبح امروز در دیدار با سفیر ایران در آذربایجان که در محل سالن باهنر استانداری اظهار کرد: استان اردبیل دارای مرز، فرهنگ و گویش مشترک با آذربایجان دارد و هدف صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شمال استان بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در حال احداث است گفت: محصول این شهر با هدف صادرات به آسیای میانه و روسیه تولید می شود.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان منطقه را متحول می کند

این مسوول ادامه داد: با راه اندازی بارانداز ریلی در شمال کشور و ایجاد شهرک صنعتی مشترک در این منطقه اقتصاد استان اردبیل متحول می شود.

استاندار اردبیل گفت:اتصال ۱۴کیلومتر ریل راه آهن از آذربایجان به شمال استان به منظور صادرات و واردات انجام می شود و مطالعه این پروژه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این کریدور توجیه اقتصادی راه آهن اردبیل به پارس آباد را چند برابر کرده افزود: این کریدور نقطه عطفی برای اقتصاد دو کشور محسوب می شود و مورد استقبال تجار و صادر کنندگان قرار گرفته است.

بهنام جو با بیان اینکه با واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از یک میلیون تن به محصولات کشاورزی افزوده می شود، تصریح کرد: با احداث واحدهای صنایع تبدیلی میزان صادرات در استان اردببل افزایش می یابد و اقدامات مناسبی در راه اندازی این واحدها صورت گرفته است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز با استقبال از پیشنهادات ارائه شده به موضوع احداث شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور گفت: تلاش ایران و مسئولین استان اردبیل اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی در افزایش سهم روابط اقتصادی ستودنی است و این امر باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false