×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی تحقق می یابد

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اردبیل گفت: با پیگری طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان، اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی تحقق می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، سید علی محمد موسوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جلسه خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار می‌کنیم که طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در استان اردبیل به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان افزود: تاکنون در تمامی جلساتی که با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان داشته‌ایم تمامی مسائل طرح‌ها و پروژه‌های مشترک بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان را پیگیری‌ کرده‌ایم و در نشست‌های بعدی نیز طرح‌های صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود.

موسوی تصریح کرد: بحث راه آهن پارس‌آباد، تسهیل در مسائل مرتبط با پایانه مرزی و شهرک صنعتی مشترک کشور ایران و جمهوری آذربایجان از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا در این مورد بتوانیم حرکت‌های خوب اقتصادی، صنعتی و تجاری را در منطقه آغاز کنیم.

وی در دیدار با استاندار اردبیل به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همسایگی اردبیل با کشور مسلمان از دیگر فرصت‌هایی است که این استان به دست آورده است افزود: باید از این فرصت در راستای جذب گردشگر استفاده شود تا بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برنامه‌های توسعه‌ای استان را محقق کرده و به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جذب گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یک اولویت اساسی برای این استان محسوب می‌شود و با توجه به این که ظرفیت گردشگری این استان قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، به همین منظور باید در راستای برطرف کردن مشکلات موجود استان از این بسترها به شکل مناسب استفاده شود.

موسوی تصریح کرد: توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان یکی از مواردی است که به شکل عملیاتی به‌دنبال آن هستیم و با هدف توسعه و اجرای طرح‌های اقتصادی و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در پارس‌آباد مغان در این سفر برنامه‌های ترتیب داده شده که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

در بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد مغان در وسعت ۱۵۰۰ هکتار از طرح‌های سرمایه‌گذاری ویژه و منحصر به فرد در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است افزود: سازمان سرمایه‌گذاری آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاران و به ویژه سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و صنایع مختلف از کمک‌های اقتصادی، فنی و اعتباری این سازمان بهره‌مند می‌شود.

با سرمایه گذاری در منطقه مغان شعار رونق تولید و اقتصاد مقاومتی محقق می شود

موسوی با اشاره به تحقق شعار رونق تولید و اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان تصریح کرد: در سال‌های اخیر در منطقه مغان سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است به‌ ویژه در عرصه‌های کشاورزی و صنعتی که تحقق شعار رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد مغان را صادرات محور دانست و بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد مغان با هدف صادرات به کشورهای همسایه به خصوص حضور در بازار روسیه ایجاد می‌شود.

در بازدید از واحد سرمایه‌گذاری هلدینگ گلدشت مغان در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: منطقه مغان ظرفیت‌های بسیار مناسب و مطلوبی دارد که شرایط را برای سرمایه‌گذاری در بسیاری از عرصه‌های تولیدی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی تحقق می‌یابد افزود: منطقه مغان ظرفیت‌های بسیاری دارد و در حال حاضر با سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که منجر به احداث کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در منطقه مغان می‌شود اقتصاد مقاومتی در این منطقه به معنای واقعی تحقق می‌یابد.

موسوی از حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد و تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی منطقه مغان می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی این منطقه ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی منطقه مغان داشته باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false