×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رقابت ۱۸ نامزد در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: طی روزهای گذشته ۸ نامزد انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز انصراف دادند و هم‌اکنون ۱۸ نامزد برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس در این حوزه در حال رقابت هستند.

به گزارش پایگاه خبری مغان، عدالت حاجی‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پارس‌آباد اظهار کرد: طی روزهای گذشته ۸ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز انصراف دادند و هم‌اکنون ۱۸ نامزد برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس در این حوزه در حال رقابت هستند.

وی افزود: مردم شهرستان‌های شمال استان اردبیل هم‌پای سایر هم‌وطنان خود در روز دوم اسفندماه همچون حضور پرشور خود در مراسم یادبود سردار دل‌ها و راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن‌ماه، با مشارکت حداکثری در انتخابات ضمن اعلام پشتیبانی خود از کشور، نظام و ولایت فقیه، پاسخی کوبنده و رسا به دشمنان ایران داده و امید آن‌ها را به یأس تبدیل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۷۳هزار نفر واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه پارس‌آباد

فرماندار پارس‌آباد ادامه داد: هماهنگی و تعامل هیأت‌های اجرایی و نظارت در سطح بسیار بالایی است و اطمینان داریم با کمک و همکاری عوامل اجرایی و نظارت و بازرسی، انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه برگزار خواهد شد.

حاجی‌پور تصریح کرد: بی‌طرفی و قانون‌مداری باید مهمترین ملاک برای تمامی عوامل دستگاه‌های اجرایی انتخابات باشد و انتظار ما از عوامل اجرایی این است که به قانون مقید بوده و از آرای ملت به عنوان امانت الهی صیانت نمایند.

وی بیان کرد: در شهرستان پارس‌آباد ۱۰۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بوده و این رقم در شهرستان بیله‌سوار ۴۲ هزار نفر و در شهرستان اصلاندوز نیز ۲۴ هزار است.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز افزود: ۱۳۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان پارس‌آباد پیش‌بینی شده است که ۱۲۴ شعبه آن ثابت و ۸ شعبه آن سیار خواهد بود و همچنین در شهرستان بیله‌سوار ۷۹ شعبه و در شهرستان اصلاندوز نیز ۴۳ شعبه رأی‌گیری در نظر گرفته شده است.

حاجی پور گفت: کلیه متولدین دوم اسفند سال ۸۰ به بعد که ۱۸ سال تمام خواهند داشت می توانند در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ نفر در قالب عوامل هیأت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروهای انتظامی در امر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان پارس‌آباد همکاری خواهند نمود.

فرماندار پارس‌آباد بیان کرد: بر اساس ماده ۳۳ قانون انتخابات هر شخصی که طرفدار یا اقوام سببی و نسبی کاندیداها است، نباید جزو عوامل دستگاه احراز هویت یا اعضای شعبات و صندوق‌ها باشد و چنان‌چه این موضوع احراز شود افراد خاطی مجرم شناخته می‌شوند.

حاجی پور گفت: فرایند اخذ آراء در شعبات اخذ رأی به صورت لحظه به لحظه رصد و تا آخرین لحظات رأی‌گیری این موضوع به هیأت‌های اجرایی گزارش می‌شود.

 

منبع خبر : خبرگزاری فارس
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false