×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فینالیست‌های عصر جدید و نخستین واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی

فینالیست‌های عصر جدید و نخستین واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی

گروه سینما و تلویزیون پایگاه خبری مغان – پس از گذشت شش ماه از آغاز رقابت شرکت‌کنندگان مسابقه «عصر جدید»، دوشنبه‌شب فینال با حضور پنج فینالیست پخش شد و فردا شب در ویژه‌برنامه‌ای زنده، نفرات اول تا پنجم مسابقه معرفی خواهند شد تا پرونده سری اول این مسابقه بسته شود.

تأخیر زیاد در آغاز برنامه

بنابر اعلام قبلی، قرار بود قسمت نهایی مسابقه ساعت ۲۱:۳۰ پخش شود و ظاهرا در همین ساعت شروع شد اما اجراها در واقع بسیار دیرتر و تقریبا ساعت ۲۳ آغاز شد. تأخیر طولانی در آغاز برنامه باعث شده بود این سوال برای مخاطبان مطرح شود که چرا شبکه سه ساعت ۲۱:۳۰ را زمان آغاز پخش برنامه اعلام کرده است.

احسان علیخانی طبق معمول در دقایق ابتدایی برنامه درباره رای دادن به اجراها صحبت کرد و هرکدام از داوران هم صحبت کوتاهی داشتند، پس از آن در حالی که مردم منتظر آغاز اجراها بودند، تیزر تبلیغاتی کمک به سیل‌زدگان روی آنتن رفت و بعد دوباره مخاطبان شاهد ادامه صحبت‌های احسان علیخانی و داوران بودند! بخش ابتدایی برنامه تا اندازه‌ای طولانی شد که نوبت به پخش اخبار شبانگاهی رسید. پس از پایان اخبار تقریبا ۱۷ دقیقه آگهی بازرگانی پخش شد و بالاخره بعد از وقفه‌ای طولانی ، اجرای اولین فینالیست، از ساعت ۲۲:۵۴ به آنتن رسید. کاربری در واکنش طنزآمیز به این تاخیر نوشته است: «کم مونده  یک فیلم سینمایی هم این وسط پخش کنن.»

فینال طولانی ۴ ساعته

علاوه بر تاخیر زیاد در شروع اجرای فینالیست‌ها، زمان کلی برنامه هم بسیار طولانی بود. صحبت‌های طولانی احسان علیخانی و داوران با فینالیست‌ها باعث شده بود با احتساب زمان اجرا، هر فینالیست تقریباً بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی صحنه باشد.

جالب آن که فینالیست‌ها بعد از پایان اجرا، دوباره روی صحنه آمدند و همان حرف‌های قبلی را تکرار کردند و از مردم خواستند در رأی دادن مشارکت کنند. با این که هیچ حرف تازه‌ای در این بخش مطرح نشد اما حدود ۲۰ دقیقه طول کشید و قسمت فینال «عصر جدید» ساعت ۲:۲۰ نیمه شب به پایان رسید. اگر صحبت‌ها و آیتم‌های تکراری حذف می‌شد، این برنامه چهار ساعته بسیار کوتاه‌تر می‌شد. کاربری در انتقاد به پخش آیتم‌های تبلیغاتی در برنامه نوشته: «کمتر تبلیغ روبیکا رو می‌کردین، زمان برنامه کمتر می شد!» کاربر دیگری نوشته است: «اگه برنامه مثلا یک ساعت باشه، ۵۹ دقیقه‌اش رو احسان علیخانی حرف می‌زنه.»

تلفیقی از هنر، ورزش و شعبده

با همه این‌ها، نمی‌توان گفت فینال مسابقه «عصر جدید» جذاب و سرگرم‌کننده نبود یا اجراها نسبت به مراحل قبلی جذاب نبودند. خوشبختانه تنوع و جذابیتی که در قسمت‌های گذشته مسابقه «عصر جدید» وجود داشت، در قسمت فینال نیز همچنان دیده شد. محمد زارع، فاطمه عبادی، پارسا خائف، دختران نینجا و سعید فتحی‌روشن پنج فینالیست «عصر جدید» بودند و قسمت فینال این مسابقه تلفیقی از رشته‌های ورزش، هنر، موسیقی و شعبده‌بازی شده بود. در نهایت هرکدام از فینالیست‌ها با آخرین اجرای خود موفق شدند پایان خوبی را برای «عصر جدید» رقم بزنند. کاربری در این باره نوشته است: «جای خیلی ها امشب خالیه ولی خیلی خوبه که از هر استعدادی یه نماینده توی فینال بود.»

رنگ و بوی عید غدیر در «عصر جدید»

از آن جایی که قسمت فینال مسابقه «عصر جدید»، شب عید غدیر پخش می‌شد، این برنامه کاملاً رنگ و بوی عید را داشت و مخاطبان می‌توانستند حال‌وهوای عید را در آن ببینند. ابتدای برنامه سیدمجید بنی‌فاطمه روی صحنه «عصر جدید» ظاهر شد و به مناسبت عید غدیر مولودی خواند. سخنان کوتاه حجت‌الاسلام رفیعی نیز در باب اهمیت عید غدیر، به‌جا و مناسب شب عید بود. در مجموع، قسمت فینال مسابقه «عصر جدید»، گزینه مناسبی برای پخش در مناسبتی مانند شب عید غدیر بود. کاربری در واکنش به حضور بنی‌فاطمه در مسابقه نوشته است: «علیخانی با دعوت از بنی‌فاطمه در این برنامه پربیننده، هشتگ  فقط_به_عشق_علی رو عملا اجرا کرد.»

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه گفتند؟

پارسا خائف

پارسا خائف که از اولین اجرایش به دلیل سن کم و توانایی‌اش در خوانندگی مورد توجه مخاطبان به ویژه آذری‌زبان‌ها بود، در مرحله فینال هم نظر داوران را جلب کرد. کاربری در واکنش به اجرای او نوشته: «پارسا خائف به معنای واقعی در زمینه موسیقی و آواز یک استعداده.» کاربر دیگری هم در واکنش متفاوتی نوشته: «آرمان خیلی بهتر از پارسا بود، حقش بود بیاد بالا.»

فاطمه عبادی

اجرای فاطمه عبادی مورد تحسین بسیاری از تماشاگران قرار گرفت و برای آن‌ها جذاب بود. کاربری نوشته: «واقعا هنرمنده، چقدر خوب بود اجراش، اشکم دراومد.» کاربر دیگری در انتقاد به غم‌انگیز بودن اجرای او نوشته: «با تحت تاثیر قرار دادن مردم می‌خواد رای جمع کنه.» کاربر دیگری هم نوشته: «تلافی «ماه عسل» تو «عصر جدید» دراومد.» اجرای تأثیرگذار او، داوران و بسیاری از حضار را نیز به گریه انداخت.

دختران نینجا

بسیاری از کاربران گروه «دختران نینجا» را با «سربازان وطن» مقایسه کردند و اجرای آنان را دوست نداشتند، اما گروه دیگری آنان را تحسین کرده‌اند. کاربری نوشته است: «با این که امکانات کم و شرایط سختی داشتند اما خیلی خوب کار می‌کنند و واقعا گروه هماهنگی هستند.» کاربر دیگری نوشته است: «این اجراشون در حد فینال نبود، همش حرکتای تکراری بود. اجراهای قبلی خیلی بهتر بودن.»

سعید فتحی روشن

سعید فتحی روشن تنها شعبده‌بازی است که از مراحل اول «عصر جدید» رأی مثبت داوران را به دست آورد. تعدادی از کاربران ترفندهای او را حدس زده‌اند و عده‌ای از اجرایش غافلگیر شده‌اند. کاربری نوشته: «باید قبول کرد تو کارش واقعا حرفه‌ایه. یه جوری گولمون می‌زنه که نمی‌فهمیم!» کاربر دیگری نوشته: «فضای رمزآلودی که درست می‌کنه رو خیلی دوست دارم، آرامشش، قوه تخیلش، تسلطش به اجراش عالیه.»

محمد زارع

بخشی از واکنش‌ها به اجرای محمد زارع، تحسین او بود  و بخشی دیگر به ویژگی‌های شخصیتی‌اش برمی‌گردد. کاربری درباره او نوشته: «محمد زارع همیشه سخت تلاش کرده، حقشه اول بشه.» کاربر دیگری درباره شخصیت اش نوشته: «چقدر بی‌دغدغه و رها تو دنیای خودشه.» بعضی از مخاطبان هم اجرای او را مشابه اجراهایی که بارها در سیرک دیده‌اند دانسته و مقام اول را شایسته او ندیده‌اند.

منبع خبر : روزنامه خراسان
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false