×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌ بینی تولید بالای ۲۰۰ هزار تن محصول ذرت علوفه ای در شهرستان پارس آباد

پیش‌ بینی تولید بالای ۲۰۰ هزار تن محصول ذرت علوفه ای در شهرستان پارس آباد

ذرت علوفه ای

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است که پیش‌بینی می‌شود بالای ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، دکتر علی علایی فرماندار و رئیس کارگروه آب و خاک و منابع طبیعی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه امسال بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰۰۰ تن شلتوک و ۶۰۰۰ تن محصول مرغوب بادام زمینی از اراضی شهرستان پارس آباد استحصال و در ماه جاری نیز ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است که پیش‌ بینی می‌ شود بالای ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: محصولات تولید شده در شهرستان پارس آباد بعد از تخمیر در بسته بندی‌ های مختلف سیلاک و مابقی به استان های دیگر حمل می‌ شود که این امر باعث رونق بازار کامیون‌ داران شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: علوفه های تولید شده معمولا برای خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد که عمده ترین مصرف آن در گاوداری ها جهت تغذیه گاوهای شیردهی است که نتیجه آن توسعه یافتن کارخانه‌های تولید کننده لبنیات و شیر خشک شده است.

علایی گفت: مزیت‌های ذرت علوفه‌ای به دلیل داشتن هیدراتهای کربن و پروتئین در تولید شیر بسیار مناسب است به طوری که در دامپروری شرکت پارس شهرستان پارس‌آباد از هر رأس گاو ۴۰ کیلوگرم شیر به‌ صورت روزانه حاصل می‌شود.

برداشت بیش از ۵۰۰۰ تن شلتوک از مزارع و شالیزارهای شامات شهرستان پارس آباد

دکتر علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در بازدیدی که از مزارع و کشت زارهای کشاورزی شهرستان داشتند از برداشت بیش از ۵۰۰۰ تن شلتوک از ۱۲۰۰ هکتار مزارع و شالیزارهای شامات شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در شش کارگاه و کارخانه برنج کوبی فعال در شهرستان بیش از ۲۵۰۰ تن محصول مرغوب و درجه یک برنج که عطر و طعم و پخت آن شهرت یافته از این مزارع استحصال شود.

دکتر علایی همچنین از افزایش بیش از ۳۵ درصدی سطح زیر کشت تولید بادام زمینی در ۱۲۵۰ هکتار از اراضی اختصاص یافته به این محصول خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از ۶۰۰۰ تن محصول مرغوب بادام زمینی استحصال خواهد شد .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false