×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با شرایط فعلی در تضاد با منافع اقتصادی مردم استان است

واگذاری شرکت کشت وصنعت مغان 

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از فارس، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس اظهار کرد : واگذاری  شرکت کشت‌ و‌ صنعت مغان از همان ابتدا چالش‌ های زیادی را نزد افکار عمومی ایجاد کرد چرا که هم نحوه واگذاری به بخش خصوصی قابل قبول نبوده و هم اینکه اهلیت سرمایه‌ گذار تأیید نشده و با قیمت غیرکارشناسی بوده است.

وی واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با شرایط فعلی را در تضاد با منافع اقتصادی مردم استان دانست و افزود : قیمت‌ گذاری صورت گرفته به هیچ عنوان با ارزش واقعی دارایی‌ های شرکت تطابق ندارد و این قیمت‌ گذاری بر‌اساس ارزش روز دارایی‌ های شرکت صورت نگرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نمین ، نیر و سرعین ادامه داد : از سوی دیگر شرکتی که به عنوان برنده مزایده اعلام شده است از نظر توان مالی و اعتباری اهلیت لازم را دارا نیست و با توجه به همین دو مورد هر اقدامی جز ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ، منافع مردم استان را تهدید خواهد کرد.

با وجود درخواست صریح نمایندگان استان از معاون اول محترم رئیس جمهور در مورد ابطال واگذاری و پیگیری‌ های انجام شده ، سازمان خصوصی‌ سازی بر اجرای آن اصرار دارد که این امر غیرطبیعی است.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت : در این جلسه رئیس سازمان خصوصی‌ سازی روند واگذاری را همچنان قانونی دانست و بر اجرای آن اصرار کرد.

بدری گفت : با وجود درخواست صریح نمایندگان استان از معاون اول محترم رئیس جمهور در مورد ابطال واگذاری و پیگیری‌ های انجام شده ، سازمان خصوصی‌ سازی بر اجرای آن اصرار دارد که این امر غیرطبیعی است.  در صورت تداوم این رویه غیرمنطقی از سوی سازمان خصوصی‌ سازی با مستنداتی که داریم نسبت به افشاگری جهت تنویر افکار عمومی اقدام خواهیم کرد.

بدری در پایان اظهار کرد : اقدامات دادستان محترم اردبیل به عنوان مدعی‌ العموم و استاندار محترم اردبیل به عنوان مقام‌ عالی دولت در استان در خصوص مطالبه ابطال واگذاری شرکت که هدفی جز دفاع از منافع عمومی مردم عزیز استان را دنبال نمی‌ کنند ، شایسته تقدیر است.

در هفته گذشته دو جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس در جهت بررسی طرح تحقیق و تفحص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با حضور سازمان خصوصی سازی کشور انجام شده که به دلیل قانع نشدن نمایندگان استان این جلسات تا حصول نتیجه ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

واگذاری کشت وصنعت مغان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false