×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در نماز جمعه اردبیل عنوان شد: تحریم‌ ها مثل پنیر سوئیسی سوراخ از آب درآمد

خطبه های نماز جمعه اردبیل _ ۱۸ آبان ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از مهر،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود:

ترامپ چندین ماه غرید که در ۱۳ آبان برای ایران تحریم های تاریخی درست می کنم اما این تحریم هشت سوراخ بزرگ داشت، ضمن اینکه آمریکا اخیرا به افغانستان هم اجازه داد هم نفت و هم گاز از ایران بخرد.

وی تصریح کرد: علت این استثناء هم این بود که دید مستثنی ها به حرف او گوش نخواهند داد و او خراب خواهد شد و لذا خواست برای خود حیثیت درست کند اما از طرف دیگر با این همه استثنا، دنیا فهمید که آمریکا از مرتبه رهبر جهانی افول کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پنیر سوئیسی و سوراخ های زیادی که در آن وجود دارد، افزود:

یک تحلیل گر بین المللی گفته است که تحریم های ترامپ مثل پنیر سویسی از آب در آمد و سوراخ های زیادی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه خنثی و بی اثر بودن تحریم ها امروز اثبات شده است، ادامه داد:

یکی از ایرانی های خارج نشین خائن که به خوبی فهمیده تحریم نمی تواند حرکت نظام را متوقف کند به آمریکا پیشنهاد داد که چاره فقط یک حمله نظامی فراگیر است.

عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل: آمریکا یک ظاهری دارد و یک باطنی.

در ظاهر هیاهو می کند؛ باطنش همان است که رئیس جمهور گفت که در سفر نیویورک رهبران چهار کشور بزرگ برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا واسطه شدند.

وی بیان داشت: کاری هم که آنها می کنند کار جدیدی نیست، جنگ روانی است در حالی که ایران قابلیت عظیم ایستادگی دارد.

ایران ظرفیت بزرگی دارد و با هیاهوی ترامپ زمین نمی خورد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در عین حال با تاکید بر اینکه بالا رفتن قیمت محصولات پتروشیمی بویژه مواد بطری های پلاستیکی باعث تعدیل نیروی چندین کارخانه در این استان شده است، یادآور شد:

این عامل در صورت تداوم موجب تعطیلی این کارخانه ها خواهد شد.

وی از دولت خواست برای ملت توضیح دهد پتروشیمی ها که خوراکشان از خود کشور است و صادرت آنها نیز تحت نظارت دولت می باشد با چه دلیلی قیمت آن را چندین برابر کرده اند.

عاملی با بیان اینکه نمایندگان باید در این خصوص دخالت کنند، متذکر شد:

متاسفانه پتروشیمی ها نه دلار محصولات صادراتی را به طور کامل به کشور می آورند و نه قیمت رسمی را رعایت می کنند . دولت و مجلس نیز ساکت هستند.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل تاکید کرد که ما از رئیس جمهور می خواهیم قبل از سفر به استان، حتما این مشکل کارخانجات ما را حل کرده و سپس به استان بیایند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده های ایرانی، این مهم را یک حرکت علمی فوق العاده برشمرد و اضافه کرد:

این حرکت نباید ساده انگاشته شود. ایران ۱۰ سال بود که روی قطعات حساس هواپیمای جنگی کار می کرد و در نهایت این تلاش امسال به نتیجه رسید و یک هواپیمای جنگی تمام ایرانی به تولید انبوه رسید.

وی با بیان اینکه در منطقه فقط ایران است که توانسته به این تکنولوژی بسیار حساس دست پیدا کند، افزود:

سایه این پیشرفت علمی و توسعه تکنولوژی ثل کابوس بر سر دشمنان ما سنگینی می کند.

عاملی  در خطبه های نماز جمعه اردبیل عنوان کرد:

خدمت علمی جمهوری اسلامی به کشور در مدت ۴۰ سال از هزاران سال قبل بالاتر است و حرکت علمی فوق بخشی از موفقیت های علمی جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته است.

وی با اشاره به حضور در پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر و صحبت با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی در خصوص این جنگنده بیان داشت:

این اقدام شاهکار و معجزه علمی متخصصین ایرانی بوده و از علل اصلی موفقیت ایران در تکنولوژی نظامی، نظارت و پیگیری و فرماندهی مقام معظم رهبری است ایشان به طور ویژه بر پروژه های علمی وزارت دفاع و نیروهای مسلح نظارت و پیگیری دارند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه قدرت ایران فقط تجهیزات نیست؛ بلکه ایمان، اعتقاد و روحیه شهادت طلبی سلاح اصلی ماست، ادامه داد :

چند سال پیش یک خلبان ایرانی در آسمان سوریه و در درگیری با هواپیماهای آمریکایی وقتی مهماتش تمام می شود تصمیم می گیرد هواپیمای خود را به هواپیمای آمریکایی بزند و لذا دوباره به میدان بر می گردد و خلبانان آمریکایی که یقین داشتند مهمات این خلبان تمام شده با بازگشت او به وحشت می افتند و تمام هواپیماهای جنگی آنها در برابر این خلبان شجاع فرار می کنند.

وی یادآور شد: قایق های جنگی کوچک ما در خلیج فارس نیز بارها بی مهابا به طرف ناوهای عظیم الجثه آمریکایی حرکت کرده اند و آنها مفتضحانه فرار را بر قرار ترجیح داده اند و بارها پنتاگون بعد از این حوادث گفته ایران کار غیرحرفه ای انجام داده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false