×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برداشت بادام زمینی در سطح هزار و ۴۹۶ هکتار از مزارع استان اردبیل

برداشت بادام زمینی از مزارع استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت بادام زمینی از مزارع سه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و خلخال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود:  برداشت مزارع بادام زمینی در سطح هزار و ۴۹۶ هکتار با ۴۹۸ بهره بردار کشاورزی در سه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و خلخال انجام شد.

قیمت فروش هرکیلوگرم پیله تر ۷ تا ۸ هزار تومان و با قیمت فروش مغز ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان درآمد خوبی عاید کشاورزان کرده و افزایش سطح زیر کشت آن این شهرستان ها در سال آینده قطعی خواهد بود.

وی بیان کرد: قیمت فروش هرکیلوگرم پیله تر ۷ تا ۸ هزار تومان و با قیمت فروش مغز ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان درآمد خوبی عاید کشاورزان کرده و افزایش سطح زیر کشت آن این شهرستان ها در سال آینده قطعی خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عده ای از زارعین بادام کار بعد از خشک کردن اقدام به فروش پیله تر می نمودند و تاکنون بخوبی بفروش رسانده اند و پیش بینی می شود در سال آینده افزایش سطح کشت بادام زمینی حداقل ۲ الی ۳ برابر باشد.

شهریار در خصوص عملکرد هکتاری این محصول افزود: متوسط برداشت پیله تر این محصول در واحد سطح ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم دارد که بسیاری از کشاورزان علاقمند به توسعه کشت آن در سال آتی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با عنایت به اینکه افزایش سطح کشت این مقدار در سال آینده  در این استان اجتناب ناپذیر خواهد بود و زارعین بادام کار رقم گلی این زراعت را هرکیلوگرم به قیمت ۳۰ هزار تومان از واسطه های شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان برای هر هکتار تا ۷۰ کیلوگرم تهیه می نمایند از هم اکنون تمهیداتی لازم جهت تامین ۳۰ تن بذر مرغوب رقم هالیس برای این استان در برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false