×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کشاورزی پارس آباد مغان نیازمند سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است

کشاورزی پارس آباد مغان 

فرماندار پارس آباد مغان گفت: بخش کشاورزی پارس آباد مغان و سایر مناطق دشت مغان برای جلوگیری از خام فروشی نیازمند سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد روز پنجشنبه در نشستی با اعضای کانون بازنشستگان وزارت امور خارجه افزود: پارس آباد مغان به قطب کشاورزی منطقه و کشور شهرت یافته و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی به دست مردمانی توانمند و ماهر در کشاورزی و دامپروری استحصال می شود.

وی همچنین اظهار داشت: عشایر منطقه با پرورش بیش از یک میلیون واحد دامی ۳۰ درصد فرآورده ها و مشتقات پروتئینی مورد نیاز استان را پوشش می دهند.

فرماندار شهرستان پارس آباد بیان کرد: پارس آباد مغان به دلیل دارا بودن آب و خاک غنی و نمونه در تولید محصولاتی با کیفیت و با ارزش افزوده زبانزد بوده و محصولات کشت شده در این منطقه از جمله گندم ، جو ، پنبه ، کلزا ، سویا ، بادام ، سیر ، برنج ، ذرت و محصولات باغی از لحاظ کیفیت با محصولات جهانی رقابت می کنند.

وی گفت: دولت با هدف گذاری اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار فعالان و سرمایه گذاران قرار داده و این مشوق خوبی برای حضور سرمایه گذاران بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند باشد و ما نیز آمادگی لازم برای تامین زیرساخت و در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز را داریم.

علی علایی همچنین از افزوده شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی آبی جدید به اراضی کشاورزی پارس آباد مغان خبر داد و افزود: با پایان فرآیند تشکیل پرونده های واجدین شرایط واگذاری زمین ، عملیات کشت در پایاب سد خدا آفرین و پایاب سد عمارت در شرق و غرب دره رود با سیستم های نوین آبیاری دنیا آغاز و بر حجم تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان افزوده شده و نیاز به حضور و انجام فعالیت های صنعتی تکمیل کننده زنجیره تولید محسوس تر می شود.

پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false