×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛ مجلس نمایندگانی همچون مدرس‌ گونه می‌ خواهد

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد؛ مدرس نماینده آرمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی بود

خطیب جمعه اردبیل حریت، تقوا، عدالت و… را از ویژگی‌ها و آموزه‌های شهید مدرس طی دوران حضور در مجلس برشمرد و گفت: مجلس نیازمند نمایندگانی همچون مدرس است.

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل به مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس در سال ۱۳۱۶ به دست رضاخان بیان داشت: زندگی این نوابغ، این پرورش یافتگان تربیت دینی و سیاسیون دین مدار و بزرگانی که سیاست و دیانت را یک حقیقت می دانستند برای امروز ما و نسل جدید درس بزرگی است.

وی تصریح کرد: مدرس یک نماینده آرمانی، الگو و در تراز نظام جمهوری اسلامی است. حریت، اراده، ایمان، تقوا، بساطت، زهد، فاصله نگرفتن از مردم، تیزبینی، صراحت لهجه، شجاعت، جرأت، جسارت و بیگانه ستیزی او همه درس های بزرگی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه مدرس جمال دولت و سیاست را در عدالت می دانست، یادآور شد: او حریت خود را نفیس ترین سرمایه برای خود می دانست و حاضر نبود بر روی آن با کسی معامله بکند.

وی با بیان اینکه این ویژگی ها باید امروز به عنوان الگو در جامعه دیده شود، ادامه داد: مجلس زمانی در راس امور است که نمایندگانی مدرس گونه در آن حضور داشته باشند.

عاملی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص عربستان متذکر شد: ترامپ با تمام معایب وحشتناکی که دارد یک حُسن بزرگ دارد و آن اینکه بدون محافظه کاری حرف دل خود را می گوید.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا این هفته اعلام کرد که حمایت از بن سلمان نه به خاطر محبت شخصی به وی یا به کشور عربستان بلکه به این خاطر است که اگر بن سلمان و دولت عربستان نباشد اسرائیل ساقط می شود. وی گفت نفت دیگر اولویت اول ما در خاورمیانه نیست، اولویت با اسرائیل است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: با این سخن اولا اسرائیل را تباه ساخت و ثابت کرد که سرائیل یک قدرت پوشالی است که بدون دلارها و حمایت های عربستان پابرجا نیست؛ ثانیا بر خیانت بزرگ آل سعود و وهابیت صحه گذاشت و معلوم شد که خنجر بزرگ و خیانت اصلی به مسلمان ها از طرف حکومت عربستان و سکوت آخوندهای وهابی است. به همین جهت آنها در عالم اسلام با سخن ترامپ، به شدت خوار شدند.

وی ادامه داد: این اظهارات در عین حال آشکار ساخت که حمله به سوریه، عراق، یمن و نسل کشی در آنجا به خاطر اسرائیل است و اگر ایران تحریم می شود باز به خاطر اسرائیل است.

عاملی عنوان کرد: حکومت عربستان یک نمونه است. تمام حکومت های کشورهای اسلامی دل در گرو اسرائیل دارند و محال است قدمی بر علیه اسرائیل بردارند. حکومت همسایه ما ۶۰ درصد سوخت اسرائیل را تامین می کند.

وی با اشاره به حمایت تمام قد ترامپ و تیم ترامپ و نیز علمای وهابی و مفتیان عربستان از بن سلمان، این حمایت را رسوا کننده برشمرد و بیان داشت: جناب سدیس، این آخوند درباری که امام مسجد الحرام است در مصاحبه مشهور خود در آمریکا گفته است که «امنیت و آرامش دنیا به آمریکا و آل سعود بسته است» و در نمازجمعه ای که در مسجدالحرام خواند، مدح بلیغی از بن سلمان داشت و از قتل خاشقچی حمایت کرد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: من به وهابی ها تبریک می گویم که آخوندهای آنها از قتل یک مسلمان بی گناه و قطعه قطعه کردن او و از مثله کردن او حمایت می کنند. معلوم می شود که این آخوندها از محمدبن عبدالوهاب و از ابن تیمیه درس خوبی فرا گرفته اند. این آخوندها هیچ آبرویی برای اسلام و رسول خدا و قرآن نگذاشته اند.

وی تاکید کرد که هر آخوندی که از مثله کردن یک مسلمان و از قتل بدون وجه یک مسلمان حمایت کند، او از اسلام هیچ چیز نفهمیده است.

عاملی با اشاره به انفجارات اخیر افغانستان و قتل عام ۸۰ عالم بزرگ اهل سنت توسط وهابی های افغانستان افزود: این مساله کاملا نشان می دهد که وهابیت غیر از مذاهب اربعه و برای محو مذهب اهل سنت است. در این ماجرا قطعا آمریکا دست دارد.

وی با بیان اینکه در داغستان در ساختمان وزیر دیانت، عکس ده ها عالم اهل سنت را دیدم که همه توسط سلفی های داغستان، قتل عام شده بودند، متذکر شد: آنجا گفتند که در کل روسیه تا حال بیش از ۱۵۰ عالم اهل سنت توسط سلفی ها کشته شده است.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: این هفته ۲۰۰ گور دسته جمعی در عراق در مناطق تحت سیطره وهابی ها پیدا شد. در این گورها جسد ۱۲ هزار نفر پیدا شد. اکثر اینها از اهل سنت هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false