×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در شهرستان پارس آباد افتتاح شد

مرکز آموزش جهاد دانشگاهی پارس آباد افتتاح شد

مرکز آموزش جهاد دانشگاهی پارس آباد به همت جهاد دانشگاهی استان اردبیل افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری مغان، مهران اوچی ظهر امروز در آیین افتتاح شعبه مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری ما بین جهاد دانشـگاهی و استانداری اردبیل در چند ماه گذشته که یکی از بندهای مهم این تفاهم نامه که با امضای استاندار و رئیس جهاد دانشـگاهی کشور، راه اندازی شعبات و مراکز جهاد دانشـگاهی در شهرستان های استان اردبیل بود.

وی گفت: در این راستا در دو ماه اخیر توانستیم با اخذ مجوز و تامین اعتبار این مرکز با همراهی دستگاه های مختلف اجرایی استان، امکانات لازم برای این مرکز را فراهم کنیم و امروز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شاهد افتتاح این مرکز در شهرستان پارس آباد هستیم.

رئیس جهاد دانشـگاهی استان اردبیل تصریح کرد: ماموریت جهاد دانشـگاهی در دهه اول انقلاب، ماموریت فرهنگی و مشارکت در دانشگاه و در دهه دوم به فرمان مقام معظم رهبری ماموریت این جهاد در حوزه پژوهش و فناوری بوده و خلأ بین دانشگاه و صنعت ماموریت جدید جهاد دانشگاهی بود که باید در این عرصه ورود می کرد.

اوچی در خصوص فعالیت های جهاد دانشگاهی بیان کرد: بعد از چند دهه تلاش جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی از جمله در حوزه پزشکی، کار بر روی سلول های بنیادی و درمان بیماری های صعب العلاج، تولید داروها و داروهایی با منشأ گیاهی، ساخت دکل ها و مته های حفاری در صنعت نفت و انواع اقسام الکترو موتورهای دیزلی از کارهای شاخص جهاد دانشگاهی در عرصه فنی و مهندسی و صنعت است.

وی ادامه داد: امروزه جهاد دانشگاهی با بیش از ۴۶ سازمان یا واحدهای جهاد دانشگاهی در سطح کشور، ۲ پارک فناوری، ۲ دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و بیش از ۱۲۰ مرکز رشد واحدهای فناوری در استان ها در خدمت علم و فناوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در سال ۸۰ کار خود را شروع کرد و در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری  فعالیت های مختلفی تاکنون انجام داده است.

اوچی با اشاره به فعالیت جهاد دانشـگاهی اردبیل در حوزه پزشکی عنوان کرد: جهاد دانشـگاهی واحد اردبیل در حوزه پزشکی و سلامت باروری توانسته است قسمتی از دانش فنی موجود در بدنه پژوهشگاه رویان در اردبیل را بومی سازی کند و مرکز درمان و ناباروری اردبیل در طی پنج سال گذشته توانسته است بدست همکاران این جهادی بیش از ۱۰۰۰ زوج در مرکز درمان ناباروری تحت درمان قرار گرفته که نصف این تعداد صاحب فرزند شده و نصف دیگر با  امید به زندگی درمان هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false