×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت کشت و صنعت مغان در قالب شرکت تعاون فراگیر توسعه مغان به مردم واگذار شود

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس با بیان اینکه دولت دستور تامین آب پروژه پایاب سد خود آفرین را صادر کند، گفت: شرکت کشت و صنعت مغان در قالب شرکت تعاون فراگیر توسعه مغان به مردم واگذار شود.

 به گزارش پایگاه خبری مغان ،شکور پورحسین شقلان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ آذرماه) در نطق میان دستور خود گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری حسب ذکاوت الهی خویش در بیانات گوهربار اخیرشان فرمودند به نظر می‌رسد تدوین بودجه ۹۸ با شرایط خاص کشور که ناشی از اعمال تحریم های شدید ظالمانه نظام سلطه است همسویی کاملی ندارد و نیازمند بازنگری جدی و توجه کامل به ریشه کنی مقوله هایی مانند فقر، فاصله طبقاتی، بیکاری  و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از دولت محترم انتظار دارم نسبت به چکونگی واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان پیش از آنکه این واگذاری مانند سایر واگذاری ها و خصوصی سازی تبدیل به یک بحران ملی شود شفاف سازی نماید.

وی با بیان اینکه در مزایده ای که برگزار شده عموم مردم مغان نسبت به قیمت واگذاری و حجم مبلغ تعیین شده برای شرکت کشت و صنعت مغان اعتراض داشته و ناراضی و شاکی هستند، اذعان کرد: در حالیکه امروز زمزمه هایی به گوش می رسد که علیرغم اعتراضات مردم و با از دور خارج کردن برنده نفر اول مزایده، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با یک میلیارد تومان کمتر از قیمت قبلی به  نفر دوم واگذار خواهد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نمایندگی از مردم مغان اعلام می کنم آنها خواهان واگذاری این شرکت در قالب شرکت تعاون فراگیر توسعه مغان به خود مردم هستند، ادامه داد: از وزیر کشور مجددا می خواهم تا با دستور جدی پیوست‌ های امنیتی و اجتماعی فروش شرکت کشت و صنعت مغان و نظام بهره برداری سد خداآفرین تدوین و ارائه گردد، متاسفانه بی توجهی به این امر اخیرا باعث از بین رفتن  جان یک انسان بی گناه شد.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ساماندهی عشایر و رفع تداخلات ارضی شرکت های دولتی، کشاورزان و دامداران محلی با یکدیگر به صورت استخوان لای زخم چندین سال است که لاینحل باقی مانده، خاطرنشان کرد: نسبت به حل این مشکل اقدام عاجل به عمل آید؛ سن تعمیر نشدن جاده های مغان از سن کهنسال ترین شهروندان مغان نیز بیشتر شده است و جاده های این منطقه علاوه بر نارضایتی و ناراحتی شدید اهالی محترم لقلقه زبان شهروندان سایر کشورها من جمله شهروندان جمهوری آذربایجان نیز شده این امر شایسته و زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیمارستان حوزه انتخابیه اینجانب ۱۱ سال است که در حال احداث است، یادآور شد: از وزیر بهداشت می خواهم نسبت به رفع نواقص و افتتاح آن به قید فوریت اقدام نماید. همچنین از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا دارم به وزیر نیرو توضیح دهد که در شرایط بحرانی کشور امنیت غذایی بیش از هر چیزی نیاز است و برای تضمین امنیت غذایی تخصیص آب باید به زمینی صورت گیرد که بازده حاصلخیزی خاک آن ۵ تا ۱۰ برابر سایرین باشد با این شرایط فقط مغان است که با تخصیص آب بیشتر می تواند امنیت غذایی کشور را تضمین کند بنابراین نیاز است وزیر نیرو حق آبه مغان را به آن بازگرداند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false