×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تغییر نام ۷هزار نفر با اسامی غیر متعارف در اردبیل

تغییر نام ۷هزار نفر با اسامی غیر متعارف در اردبیل

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: از سال ۹۲ تاکنون با تغییر نام هفت هزار متقاضی اردبیلی که حائز شرایط پیش‌بینی شده بودند موافقت گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اسد حسن زاده تصریح کرد: قانون محدودیت هایی را در تغییر نام پیش بینی کرده تا شیرازه ارتباطات اجتماعی برهم نخورد؛ هرچند در راستای اجابت خواسته متقاضیان همکاری های لازم طبق قوانین انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۵۸۲ اسم غیرمتعارف در اردبیل تغییر یافته است، افزود: به خاطر اینکه حقی از کسی ضایع نشود طبق موازین قانونی با تغییر نام افرادی که کمتر از ۱۵ سال دارند مخالفت خواهد شد.

علی و فاطمه محبوب‌ ترین اسامی

مدیرکل ثبت احوال استان یادآور شد: بیشترین فراوانی اسم پسر در اردبیل مربوط به «علی» با ۵۴ هزار و ۹۸۸ مورد، «محمد» با ۴۰ هزار و ۱۸۱ اسم، «حسین» با ۳۰ هزار و ۱۴۲ مورد نامگذاری بوده و در بین خانم ها نیز «فاطمه» با ۶۰ هزار اسم، «زهرا» با ۵۵ هزار و ۷۷۲ اسم و «رقیه» با ۲۷ هزار و ۲۲۸ اسم بیشترین اسامی را تشکیل می دهند.

حسن زاده توضیح داد: بیشترین فراوانی اسم پسر در سال جاری امیرعلی، آیهان، ابوالفضل، امیرعباس و علی بوده و در بین بانوان نیز اسامی زهرا، نازنین زهرا، رها، یاسین و هلما گوی سبقت را از دیگر اسامی ربودند.

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی پلی برای ورود به دولت الکترونیکی است؛ اضافه کرد: در کارت هوشمند ملی امکانات مختلفی از جمله مشخصات بیومتریک و اثر انگشت قرار داده شده و امکان جعل آن نیز به صفر رسیده است.

 مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه و سازمان از اطلاعات سازمان ثبت احوال بهره می گیرند تا با بهره گیری از مشخصات هویتی زمینه تسهیل خدمات فراهم شود.

حسن زاده یادآور شد: ۵۵ دفتر پیشخوان شهری و روستایی در استان فعال هستند که ۴۲ مورد آن به صورت شهری و ۱۳ مورد روستایی به ارائه خدمات می پردازند.


منبع خبر : مهر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false