×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فروش شرکت کشت و صنعت مغان فروش مالکیت نیست بلکه فروش سهام است

فروش شرکت کشت و صنعت مغان فروش مالکیت نیست بلکه فروش سهام است

استاندار اردبیل گفت: فروش شرکت کشت و صنعت مغان فروش مالکیت نیست بلکه فروش سهام است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنامجو امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت کشت و صنعت مغان به شرکت شیرین عسل واگذار شد که ضمن ابراز امیدواری با این واگذاری انشاءلله شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت و توسعه منطقه باشیم.

واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم ملی بود

وی گفت: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیمی ملی بود و ما فقط بدنبال این بودیم که این واگذاری به بهترین نوع واگذار شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان در قالب یک قرارداد انجام شده است و سرمایه گذاری که این شرکت را خریداری کرده متعهد است در یک پروسه ۱۲ ساله از لحاظ ارتقاء و بهره وری و اشتغال زایی شرکت را انجام و اقساط خرید را پرداخت کند.

فروش شرکت کشت و صنعت مغان فروش مالکیت نیست

بهنامجو با اشاره به اینکه فروش شرکت کشت و صنعت مغان فروش مالکیت نیست و فروش سهام است، تصریح کرد: دولت انتقال سند قطعی اراضی آنجا را بعد اینکه تمام تعهدات خریدار انجام شده باشد را انجام می‌دهد.

وی در خصوص مشکلات عشایر عنوان کرد: طی جلساتی در مرکز استان با امور اراضی و جهاد کشاورزی و اداره ثبت و خود شرکت کشت و صنعت مغان بین شش ماه الی یک سال حداکثر تکلیف مالکیت عشایر را سریع حل خواهیم کرد.

استاندار اردبیل در خصوص آنکه محصولات کشاورزی شهرستان پارس آباد بصورت خام از شهرستان خارج می‌شود افزود: خریدار شرکت کشت و صنعت مغان کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی را در شهرستان تاسیس خواهد کرد و باعث ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان خواهد بود.

بهنامجو ادامه داد: خریدار شرکت کشت و صنعت مغان صادر کننده نمونه کشوری و کارآفرین نمونه ملی است که بیش از ۶۰ کشور دنیا صادرات تولید می‌کند و در حدود ۱۵ هزار پرسنل دارد و روز به روز بر خط تولید خود اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: یونس ژائله خریدار شرکت کشت و صنعت مغان طبق قرارداد بر مبنای نفر اول انجام شده و یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان که با اقساط آن جمعا ۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان بازپرداخت خواهد داشت که از سال سوم سالی ۲۰۰ میلیارد تومان باید به دولت برگرداند و در این خصوص باید خط تولید خود را افزایش دهد.

استاندار اردبیل در خصوص پرسنل و نیروی شرکت گفت: طی قرارداد خریدار شرکت ضمن حفظ پرسنل و کارگران شرکت تا سال آینده باید ۲ هزار نفر از جوانان بومی منطقه در جهت اشتغال زایی در شرکت جذب کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false