×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دستکاری در تقسیم بندی جغرافیایی استان ها بسیار خطرناک است

دستکاری در تقسیم بندی جغرافیایی استان ها بسیار خطرناک است

امام جمعه اردبیل گفت: دستکاری در تقسیم‌ بندی سیاسی استان‌ اردبیل کار بسیار خطرناکی است و هیات دولت باید در اسرع وقت این قصور تاریخی را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری مغان، آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: دستکاری در تقسیم بندی جغرافیایی استان ها بسیار خطرناک است ، متأسفانه هیأت دولت در میان همه استانها بی مهابا به استان ما این اجحاف را روا کرده و در یک خط مستقیم مرزی بین دو استان در یک نقطه با ایجاد نیم دایره , چندین روستا با سد بزرگ عمارت را از استان ما برداشته و به استانی دیگر هدیه داده است.

وی ادامه داد: ما چند هفته پیش اعتراض کردیم، به جایی نرسید. استاندار محترم به وزیر کشور نامه نوشت، به جایی نرسید. به نظر می رسد می خواهند این اجحاف عظیم را مشمول مرور زمان قرار بدهند. از این رو ما تصمیم گرفتیم دولت را متوجه این اشتباه بزرگ بنمائیم و حق استان مخصوصا حق شهرستان های گرمی و پارس آباد را احیاء کنیم. 

زمین‌های عشایر در کشت و صنعت مغان باید مستردد گردد

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان گفت: در خصوص کشت و صنعت یک مطلب به اهالی مکرم پارس آباد و عشایر محترم دارم و یک مطلب به دولت محترم.

وی گفت: به عشایر عزیز اعلان می کنم طی یک نامه مفصل به مقام معظم رهبری، ماجرا را با جزئیات تمام به ایشان منتقل و از حق اصیل و تاریخی شما دفاع کرده ام. تمام مطالبی را که شما الان آن را مطرح می کنید به طور کامل در نامه آورده ایم.

وی افزود: به مسئولین واگذاری نیز اعلان می کنم قرار نیست ما اینجا در خصوص کشت و صنعت توصیه های اخلاقی غیر الزامی به شما بکنیم. چندین بار اعلام کردیم که شرعاً، عرفاً و قانوناً زمین اشخاص را نمی توان واگذار کرد. کسانی که سند دارند چه قدیم، چه جدید و چه تعهدات دولتی و اراضی معارضین همه اینها باید به صاحبانشان مسترد گردد. اینکه بگوییم در آینده این کار را خواهیم کرد، مردود است. از فردا باید استرداد شروع شود تا بعد از دادن حق عشایر در مابقی تصمیم گرفته شود. 

بدترین تحریم محرومیت علمی است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها به دستور وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه “ایران حق ندارد ماهواره به فضا بفرستد” اشاره کرد و گفت : این به منزله این است که به ما دستور بدهد که شما حق خواندن، نوشتن، مطالعه و تحقیق ندارید و این به منزله فتوای فنای یک ملت است.

وی با اشاره به اینکه طرح پرتاپ سه ماهواره از سوی ایران و ساخت ناوشکن سهند و زیردریایی ارتش جمهوری اسلامی که اخیرا به آب انداخته شده , امریکا را در آتش عصبانیت می سوزاند گفت : نه تنها این سه ماهواره به فضا پرتاب خواهد شد بلکه ده ها ماهواره علمی دیگر در راه است ؛ « از ما عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید.»

تجلیل از شهدای قیام ۱۸ دی روستای نیارق در زمان رژیم پهلوی ؛ یادآوری بخشهایی از مساعدت های ایران به آذربایجان در جنگ قره باغ ؛ و انتقاد از زیاد بودن سودهای بانکی از دیگر بخشهای سخنان امام جمعه اردبیل بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false