×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد احداث می شود

بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد احداث می شود

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل گفت: زیرساخت فاز اول بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور واقع در شهرستان پارس آباد با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، کاظم عبادالله عموقین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجتمع گلخانه ای با مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار در اراضی شهرستان پارس آباد مغان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور خواهد بود. 

مطالعات طراحی تفصیلی شهرک مذکور در سطح هزار هکتار و عملیات احداث زیرساخت فاز اول در ۲۰۰ هکتار در حال انجام است و احداث خیابان ها ، اجرای جداول ، اجرای بخشی از عملیات لوله کشی آب واحدهای تولیدی و آب شرب به طول ۱۵ کیلومتر ، احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است. 

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: با اجرای زیرساخت فازهای بعدی و احداث سازه های گلخانه ای واحدهای تولیدی این مجتمع ، سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات گلخانه ای به تولیدات کشاورزی استان و کشور افزوده خواهد شد.

او گفت: به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی منطقه مغان و کیفیت آب و خاک این منطقه تولیدات این مجتمع قادر خواهد بود در بازارهای داخلی و بازارهای هدف خارجی به خوبی رقابت کند.

وی افزود: با راه اندازی این واحدهای تولیدی سالانه ۲۱۰ میلیون متر مکعب از منابع ارزشمند آب استان صرفه جویی و برای ۱۴ هزار نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد. 

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false