×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان مرزهای تفاهم و دوستی است

مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان مرزهای تفاهم و دوستی است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان مرزهای تفاهم و دوستی است. ما از این جهت که تقابلی با همسایگان مرزی خود نداریم نیازی هم به دیوارکشی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، سردار قاسم رضایی امروز در نشست مرزی فرمانده هان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله سوار، ضمن تاکید بر اینکه مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان مرزهای تفاهم و دوستی هستند، اظهار کرد: ما از این جهت که تقابلی با همسایگان مرزی خود نداریم نیازی هم به دیوارکشی نخواهیم داشت.

وی به هدف نشست مشترک فرمانده هان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: جشن نوروز سال ۱۳۹۸ به صورت مشترک، با شرکت اهالی مرزنشین و مسؤولان دو کشور، در جهت تقویت روابط برادرانه در نقطه صفر مرزی برگزار خواهد گردید که این نشست در راستای هماهنگی‌ها در این زمینه و انتخاب مکان و نقطه‌ی برپایی این جشن به انجام رسیده است.

سردار رضایی در مورد این دیدار‌ برنامه‌ریزی شده و پیامدهای مثبت آن خاطر نشان کرد: تعامل فی مابین دو کشور در همه سطوح مثال زدنی بوده است.

ژنرال الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست آثار و کارکردهای مثبت این نشست‌ها را اسوه‌ای در ارتباطات دوستانه بین دو کشور برشمرد و اذعان کرد: این نشست‌ها می‌تواند الگو و محور موفقی برای دیگر کشورها در راستای روابط مساعد بین همسایگان مرزی باشد.

وی ابراز خرسندی کرد: تعامل بین دو کشور نه تنها در ابعاد مرزبانی، بلکه بین مردم دو کشور نیز صمیمیت و علاقه وجود دارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان به امنیت موجود در مرز‌های دو کشور اشاره نمود و تصریح کرد: امنیت موجود موجب افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور گردیده است و مفتخر هستیم که با یک کشور مسلمان همسایه هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false