×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شفافیت میزان حقابه مغان را از وزارت نیرو پیگیری می‌ کنیم

شفافیت میزان حقابه مغان را از وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو شفاف اعلام کند چه مقدار از حقابه مغان از دست رفته و چه مقدار آن بازنگری شده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از ایسنا ، شکور پورحسین در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: شهرستان پارس آباد مغان از نظر جمعیت و وسعت شهری دومین شهر بزرگ استان اردبیل پس از مرکز استان می‌ باشد که با توجه به وجود زیرساخت‌های گردشگری، توریستی، فرهنگی، تاریخی و کشاورزی شایسته توسعه است اما آنچه که محرز است این است که مرکز استان نسبت به مغان تنگ نظری می‌ کند . 

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ ترین مطالبه مردم منطقه حمل و نقل ریلی و جاده‌های مواصلاتی است و مطالبات  اکثر نمایندگان مجلس نیز در این خصوص است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال گذشته من نیز جهت به سرانجام رساندن جاده‌های مواصلاتی مغان تلاش کرده و وزیر راه و شهرسازی را جهت بازدید از جاده‌های قتلگاه مغان به منطقه آوردم و این تلاش‌ ها سبب شد جاده‌های مواصلاتی مغان در ردیف ۲۰ بودجه ملی قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: امسال نیز تلاش‌های خود را جهت قرار دادن چهار بانده کردن جاده‌های مواصلاتی مغان به پیوست ۱۹ بودجه ملی به کار بستم که به دلیل اینکه دولت طرح‌ های نیمه‌ تمام زیادی در دست اقدام دارد، از آوردن طرح‌ های جدید به پیوست ۱۹ بودجه ملی خودداری می‌ کند. 

پورحسین خاطر نشان کرد: مطالعات راه آهن پارس آباد – اردبیل در ردیف ۱۹ بودجه قرار گرفته و شرکتی که مطالعات این خط را انجام می‌دهد هشت ماه فرصت دارد تا مطالعات را به پایان برساند و پس از پایان مطالعات عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد. 

اعتبار بیشتری به جاده‌های مواصلاتی مغان تخصیص یابد

وی به قول استاندار اردبیل مبنی بر اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به جاده‌های مواصلاتی مغان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده تا به استان اردبیل اختصاص یابد و در سه سال آینده در استان هزینه شود، در همین راستا استاندار اردبیل ما را امیدوار کرد که از این اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان برای جاده‌های مغان اعم از گرمی، بیله سوار و پارس آباد مغان اختصاص یابد که پس از مدتی طبق اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم، نظرشان در خصوص اختصاص این اعتبار عوض شده است که ما نیز اعتراض خود را اعلام کردیم تا با توجه به شرایط اسفناک جاده‌های قتگاه مغان اعتبار بیشتری به جاده‌ها تخصیص یابد. 

شفافیت میزان حقابه مغان را از وزارت نیرو پیگیری می‌ کنیم

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقابه مغان خط قرمز ماست، تصریح کرد: اخیراً استاندار اردبیل در خصوص حقابه مغان اعلام کرد که بازنگری شده و ۲۴۰ میلیون مترمکعب بر حقابه مغان اضافه شده است، از وزارت نیرو می‌خواهیم شفاف اعلام کنند چه مقدار از حقابه مغان از دست رفته و چه مقدار آن نیز بازنگری شده و به حقابه مغان اضافه شده است. 

وی به میزان حقابه از دست رفته استان اشاره کرد و افزود: کارشناسان مدعی شده‌اند ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب از حقابه استان از دست رفته است، این در حالی است که استاندار اردبیل از بازگشت ۲۴۰ میلیون متر مکعبی آن خبر داده است که در صورت بازنگری نکردن وزارت نیرو در خصوص حقابه مغان که حاصلخیزی خاک آن ۵ الی ۶ برابر دیگر مناطق کشور است، وزیر نیرو را در مجلس به چالش می‌ کشم. 

پورحسین در خصوص روابط بین مجمع نمایندگان استان اردبیل، اظهار کرد: متاسفانه مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل در خصوص پیگیری حقابه مغان با من همراه نیستند و استاندار اردبیل از من خواست به خاطر اینکه ۲۴۰ میلیون مترمکعب از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب از دست رفته بازگشت داده شده است‌، به دنبال این موضوع نباشم تا بتوانیم امتیازات دیگری کسب کنیم، اما من صراحتاً با این موضوع مخالفت کردم، زیرا در مغان اگر آب نباشد خبری از صنعت، کشاورزی، دامداری، توسعه و عمران و آبادانی نخواهد بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false