×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آبگرم قوتورسویی ساماندهی می شود / ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان

آبگرم قوتورسویی ساماندهی می شود / ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان

استاندار اردبیل گفت: مجموعه آبگرم قوتورسویی در جذب مسافر و گردشگر نقش مهمی دارد، باید این مکان سنتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام جو در جلسه شورای  برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: آبگرم قوتورسویی واقع در شهرستان مشکین شهر به دلیل موقعیت مکانی یکی از پتانسیل های جذب گردشگر است و باید یک مشاور خوب ظرفیت های این منطقه را احصا و برنامه ریزی لازم در راستای ساماندهی انجام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در اجرای طرح ها باید در اولویت قرار گیرد گفت: در هر طرحی که جهت اخذ تسهیلات معرفی می شوند باید به تناسب ظرفیت تولید و سرمایه گذاری صورت گرفته اشتغال ایجاد کند.

ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان

استاندار اردبیل از ایجاد شهرک تخصصی غیردولتی کشت و صنعت مغان خبر داد و اظهار کرد: این شهرک توسط مالک جدید این مجموعه عظیم بدون دریافت ریالی از دولت به عنوان کارخانه های زنجیره ای تخصصی کشاورزی صنایع تبدیلی احداث می شود.

وی افزود: با ایجاد بسترهای لازم جهت احداث واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری از صادرات مواد خام کاسته می شود و راندمان تولید و ارزش افزوده کالاها افزایش می یابد.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: در بحث مطالعه روستاها باید نسبت به ظرفیت و استعداد منطقه برای مردم و بیکاران شغل تعریف کرد و باید  این شغل ها شرایط عملیاتی شدن داشته باشند.

ایجاد کارگاه های کوچک در قالب تعاونی در روستاها

اکبر بهنام جو از ایجاد کارگاه های کوچک در قالب تعاونی ها و شرکت های وابسته در روستاها خبر داد و گفت: روستاهایی که به نوعی به مهاجر فرست تبدیل شده اند باید بسترلازم را با ارایه مشوق های اصولی و دادن امکانات اولیه ایجاد کنیم تا جوانان مستعد روستایی به تناسب حرفه ای که یاد گرفته اند، در این مجموعه ها صاحب شغل پایدار شوند.

وی جمعیت روستایی را حدود ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: با سنجش تخصص های موجود در مناطق روستایی و ایجاد زیرساخت های لازم و شغل پایدار در مناطق محروم قطعا مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.

استاندار اردبیل از مشاور طرح مطالعاتی روستاهای اردبیل خواست نسبت به احصا، تخصص سنجی، ارایه آمار دقیق از تجربیات فرمانداری ها، اهالی منطقه شوراها و دهیاران استفاده کنند.

 در این جلسه طرح ۱۱ روستا واقع در شهرستان های نمین و نیر به عنوان پایلوت اشتغالزایی توسط مشاور طرح مورد بررسی و جهت تکمیل تحقیقات و رفع نواقص به جلسه ای موکول شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false