×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کشت و صنعت مغان به پایلوت گردشگری کشاورزی تبدیل می شود


کشت و صنعت مغان به پایلوت گردشگری کشاورزی تبدیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اهمیت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان پارس آباد گفت: در همین زمینه کشت و صنعت مغان به عنوان پایلوت طرح کشاورزی انتخاب و مطالعه گردشگری آن هم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، نادر فلاحی روز سه شنبه در جلسه توسعه گردشگری و هماهنگی برگزاری جشنواره زمستان بیدار در شهرستان پارس آباد اظهار داشت: برنامه‌ های زمستان بیدار در شهرستان پارس‌ آباد با شعار بهار در زمستان با توجه به قابلیت‌ های اقلیمی این منطقه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما از عملکرد اداره میراث فرهنگی شهرستان پارس آباد چه در سالهای گذشته و چه از زمانی که بنده عهده دار این مسئولیت شده ام راضی نیستیم، افزود: در همین زمینه برنامه‌ های ویژه‌ ای برای توسعه گردشگری شهرستان پارس‌ آباد داریم که محوریت آن توسعه گردشگری کشاورزی در این منطقه خواهد بود.

فلاحی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این اداره کل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: در حوزه میراث فرهنگی ما برای قلعه باستانی اولتان برنامه خوبی تدارک دیده ایم که احیاء این قلعه باستانی از برنامه های اولویت‌ دار حوزه میراث فرهنگی استان اردبیل خواهد بود.

قلعه باستانی اولتان ساماندهی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام اینکه اگر در کل استان ۴ محوطه تاریخی و آثار باستانی شاخص باشد یکی از آنها قلعه تاریخی اولتان می باشد، افزود: متاسفانه در باب منطقه پارس آباد هم اداره کل غفلت کرده و هم مطالبه گری آنچنانی صورت نگرفته است و ما برای ساماندهی این آثار تاریخی برنامه خاصی داریم.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی با توجه به پیگیری هایی که فرماندار پارس آباد داشته است چند سال بود که نمایشگاه صنایع دستی روبروی پارک کمپ گردشگری این شهرستان بلاتکلیف مانده بود که با تامین اعتبار آن، این نمایشگاه در هفته دولت افتتاح و در اختیار مردم فهیم، نجیب و فرهنگ دوست پارس آباد قرار می گیرد.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه گردشگری و اجرای جشنواره های “زمستان بیدار” مشکلی از بابت اعتبار نداریم، تصریح کرد: این برنامه با عنوان بهار در زمستان برای اولین بار در شهرستان پارس آباد توسط معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اجرا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: ما چند ظرفیت در بخش گردشگری برای شهرستان پارس آباد متصور شده ایم که مهم ترین آن استفاده از ظرفیت های گردشگری  و توریسم کشاورزی (آگروتوریسم) بوده که در کل دنیا بی نظیر است.

وی بر استفاده از ظرفیت های کشت و صنعت مغان در راستای توسعه گردشگری کشاورزی تاکید کرد و گفت: در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طرحی به تهران ارائه کرده است که در صورت اجرایی شدن، کشت و صنعت مغان به پایلوت طرح‌های گردشگری کشاورزی کشور تبدیل می شود.

راه اندازی اقامتگاه بومگردی در شهرستان پارس آباد

فلاحی به ترویج فرهنگ بوم گردی و اکوتوریسم در دنیا اشاره کرد و گفت: بوم گردی فرهنگ تازه ای است که در بین مردم کل دنیا و کشورمان جا افتاده است و ما می توانیم با استفاده از این فرهنگ و پتانسیل موجود در شهرستان پارس آباد زمینه ای فراهم کنیم تا مردم بیشتر با زندگی عشایری و روستایی این منطقه آشنا شوند.

وی ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار پارس آباد مغان برای اجرایی شدن برنامه های میراث فرهنگی، از این شهرستان مرزی بعنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان اردبیل یاد کرد که موقعیت ژئوپلتیکی دارد و همراهی مسؤولان شهرستان پارس‌آباد می تواند ارتقا بخش گردشگری سلامت و توسعه این منطقه شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، همچنین بر تاکید استاندار مبنی بر تغییر نقشه گردشگری استان از محور شرق _ غرب به سمت شمال_جنوب خبر داد.

گفتنی است، در پایان این جلسه علیرضا ارژنگی به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان پارس‌ آباد معرفی و از زحمات فاطمه سرودی سرپرست قبلی این اداره تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false