×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حوزه علمیه قم برای ابهام‌ ها و مشکلات دینی راه‌ حل داشته باشد

حوزه علمیه قم برای ابهام‌ ها و مشکلات دینی راه‌ حل داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ ای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات، فرمودند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه ، سر به‌ زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ ها و مشکلات دینی راه‌ حل داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری مغان ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، یک وظیفه مهم این دفتر را پاسخ به سؤال ها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروههای اثرگذار فرهنگی برشمردند و توصیه هایی در خصوص حضور جریان ساز در فضای مجازی و آسیب شناسی مقوله تبلیغ بیان کردند.

قم به نگاهها و جهت گیری های نو، بیش از پیش احتیاج دارد

رهبر انقلاب با تجلیل از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی، وجود نواندیشی و روشنفکری دینی در این دفتر را مغتنم دانستند و گفتند: امروز، دوره انقلاب و روزهای کار و حرکت های جهشی است و قم به این گونه نگاهها و جهت گیری های نو، بیش از پیش احتیاج دارد.


حضرت آیت الله خامنه ای دفتر تبلیغات اسلامی را یک واحد زنده و برخوردار از تألیفات پر شمار برشمردند و افزودند: البته جای دفتر تبلیغات در مجموعه های اثرگذار کشور خالی است و این دفتر باید با شناسایی مجموعه های مؤثر فرهنگی و پاسخ دادن به سؤالهای دینی آنها، بر غنای فکری این مجموعه ها بیفزاید.

ایشان با اشاره به سؤال های متنوعِ دینی که برای دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی و هنری وجود دارد، خاطرنشان کردند: پاسخگویی به این سؤال ها و ابهام ها ، وظیفه حوزه و دستگاههایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی است.

حضور جریان‌ ساز در فضای مجازی

رهبر معظم انقلاب دفتر تبلیغات را به اولویت بندی و تمرکز بر کارهای زمین مانده در حوزه علمیه قم توصیه کردند و در خصوص فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی، افزودند: دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان ساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤال ها و سرنخ های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تدوین و انتشار کتاب هایی با موضوع پاسخ  به شبهات فکریِ جوانان و دانشجویان را لازم دانستند.

«تدوین دانش مددکاری اسلامی»، «شبکه سازی و هم افزایی با سایر دستگاههای فعال در امر تبلیغ» و «آسیب شناسی تبلیغ» از دیگر توصیه های رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به یک حلقه مهم در فعالیت های تبلیغی یعنی «اثر و بازخورد تبلیغ» اشاره کردند و افزودند: صرفِ رفت وآمد مبلغان و گروههای تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوش بیان بودن آنها کافی نیست. مبلغان باید به گونه ای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعی از همین جوانان را به مبلغان دین در منطقه خود تبدیل کنند.

حوزه علمیه برای ابهامات و مشکلات دینی راه‌ حل داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات، گفتند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام ها و مشکلات دینی راه حل داشته باشد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام جعفری رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این دفتر بیان کردند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false