×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها در شهرستان پارس آباد

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها در شهرستان پارس آباد

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها به همت بنیاد فرهنگی ضیاءالصالحین در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

پایگاه خبری مغان – به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین ، مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها شب جمعه ، ۱۲ بهمن ماه با تلاوت آیاتی از قرآن توسط آقای سید علی موسوی و سخنرانی حجت الاسلام و المسیمن اعلم الهدی و مداحی آقای قاسم هاشمی در مسجد الزهراء واقع در محله ی شهرک فجر شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

در مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه حجت الاسلام اعلم الهدی با اشاره به فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفتند:

در روایتی حضرت فاطمه زهراعلیها السلام می فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَهُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.

تلاوت و توجه به قرآن کریم

یکی از مواردی که حضرت به آن اهتمام داشتند، تلاوت و توجه به قرآن کریم است؛ خداوند حکیم در این مورد می فرماید:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ ﴿۵٧﴾

قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ ﴿۵٨﴾

ای مردم، از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برای شما آمد، کلامی و قرآنی که مایه شفای بیماری دل ها و روان ها است و چیزی که مایه هدایت و راهنمایی است و رحمت برای مومنان است. ای پیامبر به مردم بگو به فضل پروردگار و به رحمت بی پایان او و این کتاب بزرگ آسمانی که جامع همه نعمت ها است باید خشنود بشوند نه به ثروت اندوزی و پست و مقام دنیا و فزونی قوم و قبیله. (سوره یونس آیات ۵۸-۵۷)

چه چیزی می تواند زیباتر از این باشد که بنده با خالق خویش که بهترین مونس است صحبت کند، درد و دل داشته باشد آن هم با تلاوت قرآن کریم …

احترام و نیکی به پدر و مادر

در ادامه مراسم عزاداری شب دوم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا ، حجت الاسلام اعلم الهدی با استناد به آیه ۲۳ سوره اسراء احترام و نیکی به پدر و مادر را ضروری دانستند و گفتند:  دومین چیزى که حضرت زهرا(علیها السلام) مى فرمایند از دنیاى شما اختیار کردم و محبوب من است، نگاه کردن به صورت رسول الله است، و این به چند جهت است: یکى به خاطر اینکه پدر است و نگاه محبّت آمیز به چهره پدر عبادت است. و دوم به خاطر اینکه پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) عالم است و نگاه به چهره عالم عبادت است و سوم به خاطر اینکه پیامبر است.

در این زمان که ما از وجود رسول خدا صلی الله و علیه وآله محروم هستیم، فرصت نگاه پر محبت داشتن به پدران و نیکی کردن به آن ها را از دست ندهیم.

انفاق لباس عروسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

در ادامه با اشاره به مسئله انفاق لباس عروسی حضرت زهرا سلام الله علیها به سائل اظهار داشت: سومین موردی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مى فرمایند از دنیاى شما اختیار کردم و محبوب من است، انفاق در راه خدا است.

چه عملی است که انسان آن را انجام دهد تا بوسیله ی آن بتواند بسیاری از خوبی ها را بدست آورد؟ خداوند در قرآن کریم می فرماید: هرگز به (حقیقت) نیکوکارى نمى رسید مگر اینکه از آنچه دوست مى دارید، (در راه خدا) انفاق کنید و آنچه انفاق مى کنید، خداوند از آن آگاه است. (سوره آل عمران – آیه ۹۲)

پایان بخش مراسم عزاداری شب دوم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با مداحی و مرثیه خوانی آقای قاسم هاشمی و صرف آش نذری همراه بود.

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها


مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه سلام الله علیها

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false