×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه سلام الله علیها در پارس آباد + تصویر

مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه (سلام الله علیها) به همت بنیاد فرهنگی و تربیتی ضیاءالصالحین در شهرستان مرزی پارس آباد مغان برگزار گردید.

مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از ضیاءالصالحین، مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه سلام الله علیها شامگاه جمعه، ۱۹ بهمن ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای حسین سعیدی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن موسوی و مداحی آقای عین الله حمیدی در مسجد امام محمد باقر علیه السلام واقع در محله آزادگان شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

حجت الاسلام موسوی در این مراسم معنوی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها ؛ الگوی نیکوی امام زمان علیه السلام می باشند، گفتند: این بزرگترین ظلم در حق حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است که نعوذ بالله ایشان را شخصی دست و پا بسته و صرفاً گریه کن بنشسته در گوشه حجره ای نشان دهیم.

انقلابی بودن هنر نیست، بلکه انقلابی ماندن هنر است

 ایشان در ادامه با اشاره به فرازهای خطبه فدکیه گفتند: ماجرای فدک دعوای بر سر ملک و باغ نبود صرفا بلکه یک اقدام سیاسی علیه نفاق و شکستن جو خفقان حاکم بود که در زمان حضرت رسول صلی الله علیه و آله،  شیوخ سقیفه با اینکه هر از گاهی در صف های مقدم جهاد حاضر می شدند ولی بعد از رحلت ایشان کفر باطنی شان نمایان شد و حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها در این بحبوحه با سیاست دین مدارانه وارد میدان عمل شده و به دفاع از حریم ولایت برخاستند. و یکی از پیامهایی که برای امروز ما دادند این بود که انقلابی بودن هنر نیست، بلکه انقلابی ماندن هنر است…

نگاه حاضرانه در تاریخ بینش موضع گیری صحیح در حوادث الایام را به ما می دهد

مدیر بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین در نهمین شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه خاطر نشان کردند: اگر خود را در صحنه های تاریخی حاضر و ناظر قرار ندهیم به لغزش و خطا می افتیم و به بیراهه می رویم، زیرا که بنا به سفارش امیر مومنان علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام تاریخ برای حکایت و نقل نیست بلکه تاریخ آیینه اتفاقات امروز و فرداست و نگاه حاضرانه در تاریخ بینش موضع گیری صحیح در حوادث الایام را به ما می دهد.

حجت الاسلام موسوی با تقسیم بندی فرازهای خطبه فدکیه به سه بخش عمده، در بند اول آن علت سرزنش انصار و مهاجرین در این خطبه این بود که آنها از حمایت و وفادارای به ولایت امیر المومنین استنکاف کردند، گفتند: آنها چون از قاطعیت و حقانیت امام علی علیه السلام در دل ترس و هراس داشتند به همین خاطر حق آن حضرت را انکار کردند و از امام علی علیه السلام دوری گزیدند.

همچنین در ادامه مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه ، شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها، کربلایی عین الله حمیدی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام به ذکر مصیبت و مرثیه‌ خوانی پرداخت. پایان بخش مراسم با صرف آش نذری همراه بود.

مراسم عزاداری شب نهم ایام فاطمیه

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false