×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان برگزار شد

مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۹۷/۱۱/۲۶)

مراسم دعای ندبه به همت بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین، صبح جمعه در شهرستان پارس آباد مغان برگزار شد.

پایگاه خبری مغان – به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین ، مراسم دعای ندبه طبق روال همیشگی هر هفته به همت بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین، راس ساعت ۸:۳۰ صبح جمعه با ترتیل خوانی قاری محترم جناب آقای پیمان پورحضرتی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن موسوی و مداحی آقایان بهروز نورزاد و میثم محمدی در مسجد جامع شهرستان پارس آباد مغان برگزار گردید.

در این مراسم پر فیض و معنوی حجت الاسلام والمسلمین موسوی به تفسیر فرازهای از دعای ندبه پرداختند.

فرازی از دعای ندبه:

” وَ أَنْتَ تَقْضِی دَیْنِی وَ تُنْجِزُ عِدَاتِی وَ شِیعَتُکَ عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ مُبْیَضَّهً وُجُوهُهُمْ حَوْلِی فِی الْجَنَّهِ وَ هُمْ جِیرَانِی “و تو فردای قیامت کنار حوض کوثر جانشین منی، و تو قرضم را می پردازی، و به وعده های من وفا می کنی، و شیعیان تو بر منبرهایی از نورند، درحالی که رویشان سپید، و در بهشت پیرامون من، و همسایگان من هستند” .

از ابن‌‌ عباس‌ روایت‌ است‌ که‌ : رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله و سلم ‌به‌ اُمِّ سَلَمَه‌ گفتند:

یَا اُمَّ سَلَمَهَ عَلِیُّ مِنِّی‌ وَ أنَا مِن‌ عَلِیٍّ! لَحْمُهُ لَحْمِی‌! وَ دَمُهُ مِن‌ دَمِی‌؛ وَ هُوَ مِنِّی‌ بِمَنزِلَهِ هَارونَ مِن‌ مُوسَی‌! یا اُمَّ سَلَمَهَ! اسْمَعِی‌ وَاشْهَدِی‌! هَذَا عَلِیُّ سَیِّدُ المُسْلِمِینَ.

«ای‌ ام‌ سلمه‌! علی‌ از من‌ است‌؛ و من‌ از علی‌ هستم‌! گوشت‌ او از گوشت‌ من‌ است‌؛ و خون‌ او از خون‌ من‌ است‌؛ و نسبت‌ او با من‌ نسبت‌ هارون‌ است‌ با موسی‌؛ ای‌ اُمّ سَلَمه‌؛ بشنو و گوش‌ فرا دار؛ و شاهد باش‌ که‌: این‌ علی‌ سیّد و سالار و پیشوای‌ مسلمین‌ است‌.»

و در « مناقب‌ » از جابر بن‌‌ عبدالله‌ آورده‌ است‌ که‌ گفت‌: از رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله وسلم درباره‌ علی علیه السلام مطالبی‌ را شنیدم ‌، که‌ اگر تنها یکی‌ از آن‌ ها در کسی‌ یافت‌ شود، از جهت‌ شرف‌ و فضیلت‌ کافی‌ است‌ که‌ او را شریف‌ و با فضیلت‌ بنماید.

حضرت فرمود: «عَلِیٌّ مِنِّی‌ کَنَفْسِی‌؛ طَاعَتُهُ طَاعَتِی‌؛ وَ مَعْصِیَتُهُ مَعْصِیَتِی»،‌ «نسبت‌ علی‌ با من‌ مانند جان‌ من‌ است‌ با من‌؛ طاعت‌ از او طاعت‌ از من‌ است‌؛ و سرپیچی‌ از او سرپیچی‌ از من‌».

بیشتر بخوانید:

مـراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۱۳۹۷/۹/۲)

و همچنین حضرت فرمود: «حَرْبُ عَلِیٍّ حَرْبُ اللهِ؛ وَ سِلْمُ عَلِیٍّ سِلْمُ اللهِ». «جنگ‌ علی‌ جنگ‌ خداست‌؛ و صلح‌ علی‌ صلح‌ خداست‌».

و این‌ که فرمود: «عَلِیٌّ مَعَ القُرْآنِ وَالقُرآنُ مَعَ عَلِیٍّ، لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی‌ یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ». «علی‌ با قرآن‌ است‌؛ و قرآن‌ با علی‌ است‌؛ و هیچ‌ گاه‌ از هم‌ جدا نمی‌ شوند تا در کنار حوض‌ کوثر بر من‌ وارد شوند».

و از «مسند» احمد حَنبل‌، و تِرمَذی‌ و نسائی‌ و ابن‌ ماجه‌ از حُبشی‌ بن‌ جُناده‌ آورده‌ است‌ که‌:«عَلِیُّ مِنِّی‌ وَ أنَا مِن‌ عَلِیٍّ وَ لا یُؤدِّی‌ عَنِّی‌ إلاّ أنَا أوْ عَلِیُّ». علی‌ از من‌ است‌ و من‌ از علی‌ هستم‌ و از طرف‌ من‌ أدا نمی‌ کند و نمی‌ رساند؛ مگر خود من‌ و یا علی‌.

و نیز فرمود: «عَلِیُّ تَقضِی‌ دَینِی»‌ علی‌ است‌ که‌ دَین‌ مرا ادا می‌ کند.

مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۹۷/۱۱/۲۶)

مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۹۷/۱۱/۲۶)

مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۹۷/۱۱/۲۶)

مراسم دعای ندبه در شهرستان پارس آباد مغان (۹۷/۱۱/۲۶)

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false