×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی درباره  اصلاح‌ طلبان و انتخابات آینده

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی درباره اصلاح‌ طلبان و انتخابات آینده

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی در مورد اینکه چرا اصلاح طلبان در انتخابات هیات رییسه از او حمایت نکردند به سوالات خبرنگار اینگونه پاسخ داده است :

یکی از مهم‌ ترین اتفاقات سیاسی امسال، انتخابات هیات‌ رئیسه بود که فراکسیون امید تصمیم گرفت که از شما حمایت نکند. سوال مشخص من این است که آیا قبل از انتخابات پیام‌ هایی رد و بدل شد و شروطی داشتند که شما نپذیرفتید یا اصلا اساسا از ابتدا برای امسال چنین برنامه‌ ای داشتند؟

نه شروطی هم نبود؛ آقایان خودشان تصمیم‌ شان این بود.

با شما مذاکره‌ای نشد؟

مذاکره‌ای به طور رسمی نه.

شما از اتفاقی که افتاد تعجب نکردید؟

به هر حال فرق مجلس فعلی با مجالس دیگر این است که فراکسیون اکثریتی به معنای متعارف ندارد؛ لذا تصمیم‌ گیری در آن ساده نیست. همین وقایع قابل پیش‌بینی است.

آقای دکتر گفت‌ وگویی داشتم با آقای عطریان‌ فر؛ قبل از انتخابات هیات‌ رئیسه انتخابات اول ایشان گفتند که ما نقد آقای لاریجانی را به نسیه آقای عارف ترجیح می‌ دهیم؛ این نسبت  الان در مجلس بر هم خورده است؟

یعنی چه؟

یعنی در آن زمان ترجیح می‌ دادند که از شما حمایت بکنند و پای این حمایت‌ شان هم تا مدتی ایستاده بودند. بعد در انتخابات هیات‌ رئیسه اخیر این اتفاق نیفتاد. می‌ خواهم ببینم که این نسبت بین شما و اصلاح‌ طلبان برهم خورد؟

چنین نسبتی نداشتند که بخواهد برهم بخورد ولی خودشان تشخیص‌ شان این بود. نمی‌ دانم که پشت صحنه‌ اش چه گذشت. خیلی چیز مهمی نیست که آن‌ قدر بزرگش کرده‌ اید.

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی درباره انتخابات مجلس سال آینده

آقای دکتر برای انتخابات مجلس سال آینده قصد نامزدی دارید؟

من الان واقعا روی هیچ‌ چیزی فکر نمی‌ کنم جز همین حل همین مسائل. آن‌ قدر هم وقتش برای من پر است که اصلا واقعا تعارف هم نمی‌ کنم که بگویید دارد به حالت تصنعی حرف می‌ زند. حجم کار و اینکه از صیح تا شب باید همین مسائل کشور را پیگیری بکنم، فرصتی ایجاد نکرده که تامل جدی‌ ای داشته باشم، یعنی باید به قدری فضای کاری من کاهش پیدا بکند که بتوانم روی آن فکر بکنم.

آقای دکتر متوجه فرمایش شما شدم ولی می‌ خواهم که اجازه بخواهم این سوال را هم بپرسم؛ باز هم اخباری را داشته‌ ایم که گویا حرف و حدیث‌هایی مطرح شده که شما تمایل دارید که این‌ بار از تهران بیایید، نه از قم.

من اصلا به اصل آن فکر نکرده‌ ام که بگویم از کجا بیایم چون به هر حال آدم روی این مسائل با تامل و آینده‌ نگری فکر کند و ببیند که چقدر می‌ تواند کار بکند و مفید است؛ لذا باید در یک فرصتی به آن فکر بکنم، الان زود است.

آقای دکتر کنجکاوی من را ببخشید. پیرامون شما چه؟ یعنی دوستان شما یا حامیان شما هنوز تحولی را در این زمینه صورت نداده‌اند؟ رایزنی‌ ای، چیزی؟

برای خودشان؟

برای شما؟

نه.

گفت‌ و‌گو با علی لاریجانی درباره اصلاح‌ طلبان و انتخابات آینده

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false