×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مطالعه راه آهن اردبیل – پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می رسد

مطالعه راه آهن اردبیل – پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می رسد

مطالعه راه آهن اردبیل - پارس آباد

استاندار اردبیل گفت: مطالعه راه آهن اردبیل – پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می رسد و احداث ۱۶ کیلومتر خط ریلی در شمال استان در دستور کار کشور آذربایجان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام جو در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرهای استان از پروژه راه آهن میانه – اردبیل اظهار کرد: برای نخستین بار فاینانس داخلی به یک پروژه ریلی در کشور اختصاص یافته که تلاش های سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک ملی به جهت نگاه مثبت به استان اردبیل جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه از سال آینده اوراق مشارکت نیز به پروژه خط ریلی میانه – اردبیل اختصاص پیدا می کند، گفت: با توجه به نوسانات بازار مصالح احتمال کمبود اعتبار وجود داشته که با رایزنی های مناسب و انتفاعی تلقی شدن آن از سوی سازمان برنامه و بودجه از سال آینده علیرغم اعتبار ملی و فاینانس داخلی اوراق مشارکت نیز تعلق می گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل طرح بیش از ۵۱ درصد است، افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۷۳/۸ درصد برآورد شده است که با توجه به جدول زمان بندی در وقت مقرر باید تکمیل شود.

تکمیل پروژه راه آهن اردبیل دغدغه اصلی مردم و ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان است

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه دغدغه اصلی مردم و ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان است، خاطرنشان کرد: با عنایت به پتانسیل گردشگری استان راه‌ آهن می‌ تواند منجر به رونق حمل و نقل کالا، معادن، مسافر و  رونق گردشگری زمستانی نیز شود.

بهنام جو با اشاره به مطالعه راه آهن اردبیل – پارس‌ آباد توسط قرارگاه خاتم‌ الانبیا، گفت: مطالعه راه آهن اردبیل – پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می رسد و احداث ۱۶ کیلومتر خط ریلی در شمال استان در دستور کار کشور آذربایجان قرار دارد.

اتصال ریلی شمال استان به آذربایجان راه‌ آهن اردبیل – پارس‌ آباد را صد درصد توجیه پذیر خواهد کرد

وی تصریح کرد: اتصال ریلی شمال استان به آذربایجان راه‌ آهن اردبیل – پارس‌ آباد را صد درصد توجیه پذیر خواهد کرد و اعتبار این پروژه نیز تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: اتصال اردبیل به پارس آباد و و شمال استان به کشور آذربایجان می تواند توسعه استان و کشور را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کارگاهی تعطیل نیست اظهار داشت: با تزریق اعتبار در این پروژه ۱۴۷۲نفر از نیروهای بومی و غیر بومی شاغل هستند و در وزارت راه و شهرسازی جایگاه ویژه ای برای خود باز کرده است.

رییس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: امن ترین وسیله در فصول سرد سال و زمستان قطار است و باید همه دست به دست هم دهیم این پروژه به سرانجام برسد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false