×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری دهمین همایش پدران آسمانی در شهرستان پارس آباد

برگزاری دهمین همایش پدران آسمانی در شهرستان پارس آباد

دهمین همایش پدران آسمانی

دهمین همایش پدران آسمانی در راستای ماندگاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس، در مزار شهدای وادی الرحمه پارس آباد مغان و با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، علی علایی ظهر امروز دوشنبه در دهمین همایش پدران آسمانی اظهار کرد:  پدران، مادران و فرزندان شهدا الگوی بارز ایستادگی، استقامت و ولایتمداری است و این رفتار از اهل بیت (علیهم السلام) امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بر ایشان به ارث رسیده است.

وی که خود برادر دو شهید مراد ۱۳ ساله و سردار شهید حسینقلی علایی و جانباز جنگ تحمیلی است، در ادامه دهمین همایش پدران آسمانی گفت: ۹۹ درصد وصیت نامه شهدا با سفارش اکید در پیروی از ولایت فقیه آغاز شده است که این نشانگر اوج ولایت مداری، وحدت، یکپارچگی و پیروی از مقام معظم رهبری است و پیوندی ناگسستنی میان مردم و ولایت وجود دارد.

امروز نام شهدا زینت‌ بخش همه مکان‌ هاست

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: ‌امروز نام شهدا زینت‌ بخش همه مکان‌ هاست، شهدا در جوار رحمت الهی هجرت کردند و همانطوری که شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، پدران شهدا نیز کمتر از آنها نیستند و قدر این پدران شهدا را باید دانست.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری انقلاب به برکت وجود مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا است و در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران، شهدا سینه سپر کردند و نگذاشتند که حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

علایی یادآور شد: اگر می خواهیم کشوری سربلند داشته باشیم، تنها راهش این است که پاسدار خون شهدا و حافظ راهی باشیم که با خود عزت، سربلندی و سرافرازی به همراه دارد.

همسران شهدا پیام‌ آوران گمنام تاریخ هستند

وی در ادامه افزود: اگر امروز فرزندان شهدا در عرصه‌ های مختلف می‌ درخشند، به خاطر زحمات همسران شهدا است؛ این زنان کمتر از شهدا زحمت نکشیده‌اند و پیام‌ آوران گمنام تاریخ هستند.

مدیحه‌ سرایی و شعرخوانی برادر و پدر شهیدان پاشاپور در دهمین مراسم پدران آسمانی و محفل انس با قرآن و شهدا در گلزار شهدای وادی الرحمه شهرستان پارس آباد از بخش های دیگر این مراسم معنوی بود.

منبع خبر : ارس رسا
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false