×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
وضعیت هوای مناطق استان اردبیل در روز طبیعت (۱۳ بدر)

وضعیت هوای مناطق استان اردبیل در روز طبیعت (۱۳ بدر)

روز طبیعت

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌ های هواشناسی نشان می‌ دهد در روز طبیعت (سیزده بدر) از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و آسمان استان در قبل از ظهر فردا ابری و در برخی مناطق با مه موقتی بوده و بتدریج با کاهش ابر و پدیده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، سیاووش محمدی سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت:  بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در سیزده به در از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و آسمان استان در قبل از ظهر فردا ابری و در برخی مناطق با مه موقتی بوده و بتدریج با کاهش ابر و پدیده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: افزایش دما پدیده غالب در کلیه مناطق استان پیش بینی می‌ شود و وزش باد در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید انتظار می‌ رود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل وضعیت جوی استان در روز طبیعت به تفکیک مناطق گردشگری به شرح ذیل اعلام شده است:

منطقه ی مغان:

جاده ساحلی رود ارس، دریاچه کشت و صنعت مغان، بازارچه مرزی بیله سوار در بیشتر ساعات روز نیمه ابری با افزایش دما، در بعد از ظهر وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود.

دریاچه گیلارلو و منطقه ی موران گرمی نیمه ابری تا ابری بتدریج با کاهش ابر، افزایش دما و وزش باد همراه خواهد بود.

مناطق مشگین شهر:

خیاو چایی، پارک جنگلی و پل معلق مشگین‌ شهر؛ نیمه ابری تا ابری بتدریج با کاهش ابر، افزایش دما و وزش باد (گاهی تند)، در بعد از ظهر با احتمال رگبار و رعد و برق انتظار می‌ رود.

دامنه های سبلان، آلوارس، آبشار گورگور، قوتورسویی، شابیل، قینرجه و شیروان دره سی نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، در بعد از ظهر با وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

مناطق سرعین و نمین:

سردابه، ویله دره و سرعین نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، بتدریج کاهش ابر و وزش باد، مراتع و جنگل فندقلو (خانقاه، آرپاتپه، ننه کران، کله سر و نیارق) و اطراف تونل و حیران نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، بتدریج کاهش ابر و وزش باد خواهد بود.

مناطق خلخال، نیر و هیر:

بولاغلار نیر، سد یامچی، دریاچه شورابیل، دربند هیر نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، بتدریج با کاهش ابر و وزش باد، دریاچه نئور، گردنه الماس، تفرجگاه اندبیل و ازنا و خلخال و آبگرم گیوی نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، بتدریج کاهش ابر و احتمال رگبار موقتی انتظار می رود.


سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در مناطقی از استان همجوار(گیلان) نیز از جمله آستارا و ونه بین، آسمان در قبل از ظهر نیمه ابری تا ابری خواهد بود اما به تدریج از مقدار ابرها کاسته شده و وزش باد گرم با افزایش دما در این مناطق پدیده غالب خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

ویژه نامه سیزدهم فروردین روز طبیعـت

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false