×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
با بهره برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین حجم تولیدات استان افزایش چشمگیری خواهد یافت

با بهره برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین حجم تولیدات استان افزایش چشمگیری خواهد یافت

بهره برداری

مدیرکل تعاونی استان اردبیل گفت: با استقرار نظام بهره برداری و بهره برداری از این اراضی حجم تولیدات استان افزایش چشمگیری خواهد یافت و این باعث رشد و رونق تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، دکتر علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در نشست با مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل به پتانسیل های شهرستان اشاره کرده و اظهار داشت: شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی کشور با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی و پرورش بیش از یک میلیون واحد دامی و تولید ۳۵ نوع محصول کشاورزی که ۸ نوع آن به صورت خرید تضمینی انجام می‌ شود.

وی افزود: اسکان ۴۷ درصد عشایر استان اردبیل از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه استان و کشور برخوردار است که با تحقق این ظرفیت‌ها شرایط برای رونق تولید در کشور فراهم خواهد شد.

دکتر علایی با اشاره به خرید تضمینی ۳۵۰ هزار تن محصولات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در سال گذشته با تلاش و پشتکار آقای صولت در تعاون روستایی و مسئولان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و سایر ادارات عالی ترین خرید صورت پذیرفت و کشاورزان بدون هیچ رنجشی محصولات خود را تحویل مراکز خرید نمودند.

مهندس حمید صولت مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار و مسئولان شهرستان پارس آباد و ابراز لطف و محبت کشاورزان و تعاون داران نسبت به انتصاب ایشان گفت: توفیقی شد تا در مرکز استان خادم کشاورزان عزیز باشیم و با کمک همه این عزیزان بتوانیم ظرفیت های بزرگ کشاورزی شهرستان را شکوفاتر از قبل نماییم.

اولویت امروز تعاونی روستایی، تشکیل تعاونی در پایاب سد خداآفرین است

صولت با بیان اینکه شبکه تعاونی روستایی سابقه دیرینه ای از دهه ۵۰ دارد، تصریح کرد: خرید های تضمینی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و میوه های شب عید و تامین آرد از گذشته جز وظایف این تعاون بوده و اولویت امروز تعاون روستایی در نظام بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین و تشکیل تعاونی های برای حفظ و بهره برداری از این تاسیسات ملی می باشد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد با سرمایه گذاری بسیار بالا به بهترین و بروزترین سیستم های نوین دنیا تجهیز شده است، گفت: با استقرار نظام بهره برداری و بهره برداری از این اراضی حجم تولیدات استان افزایش چشمگیری خواهد یافت و این باعث رشد و رونق تولید خواهد شد.

در این جلسه مهندس فریدون سپه به عنوان سرپرست جدید تعاون روستایی شهرستان پارس آباد معرفی و از زحمات مهندس حمید صولت در دوران تصدی مدیریت شهرستان قدردانی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false