×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ملت ایران قدر انقلاب را دانست، به استکبار اعتماد نکرد و پیشرفت کرد

به گزارش پایگاه خبری مغان، در آستانه ی ماه مبارک رمضان، حسینیه ی امام خمینی رحمه الله معطر به عطر دل انگیز کلام وحی شد و قاریان، مناجات خوانان و مدیحه سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.

عزت روزافزون و پیشرفت فوق العاده ی ملت ایران به علت عمل به قرآن است 

رهبر معظم انقلاب در این مراسم در سخنانی، یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه ی اسلامی را فهم معارف قرآنی و عمل به آن دانستند و با اشاره به تصریح قرآن بر مقابله با استکبار و کفر و طواغیت و ایستادگی در مقابل آنها، گفتند: عزت روزافزون و پیشرفت فوق العاده ی ملت ایران در چهل سال گذشته، به علت عمل به قرآن و ایستادگی بوده است و امروز نیز تنها راه غلبه بر شیاطین و کفار، ایستادگی است.

ایشان یکی از مشکلات امروز دنیای اسلام را آشنا نبودن با معارف قرآنی و عمل نکردن به آنها برشمردند و افزودند: آنهایی که از موضع رئیس جمهور و یا پادشاه برخی کشورها، بر سر ملتها عربده می کشند، همان هایی هستند که قرآن صراحتاً دستور مقابله با آنها را داده و تأکید کرده است به آنها اعتماد نکنید.

حرکت بیداری اسلامی بدلیل اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حرکت بیداری اسلامی و قیام مردم در برخی کشورها در چند سال پیش، خاطرنشان کردند: این حرکت به علت قدر ندانستن آن و اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد اما ملت ایران به برکت امام بزرگوار که سرشار از معارف قرآنی بود، قدر حرکت و انقلاب خود را دانست و از همان روز اول به قدرتهای استکباری اعتماد نکرد و در مقابل آنها ایستاد.

قرآن باید در جلسات و محافل، هنرمندانه قرائت شود

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن را یک اثر هنری بی نظیر خواندند و با تأکید بر اینکه قرآن باید در جلسات و محافل، هنرمندانه قرائت شود، گفتند: قرائت هنرمندانه ی قرآن و تکیه ی صحیح و بجا بر عبارات، موجب تأثیرگذاری بر مخاطبان و فهم آن می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، فهم قرآن را زمینه ساز گشوده شدن درهای معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تأکید کردند: باید این محافل در طول سال در مساجد برگزار و مساجد به پایگاه های قرآنی تبدیل شوند.

باید جلسات تفسیر قرآن در مساجد برگزار شود

ایشان افزودند: علاوه بر محافل قرائت قرآن باید جلسات تفسیر قرآن نیز برگزار شود تا سطح معارف قرآنی و دینی جامعه افزایش یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: انس جامعه با معارف قرآنی موجب استحکام و قوام جامعه در شئونات و مسائل مربوط به حیات دنیوی و حیات اخروی خواهد شد.

در این محفل نورانی جمعی از اساتید و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروه های جمع خوانی، تواشیح و مدیحه سرایی و مناجات خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false